BibTex RIS Cite

Türk Eğitim Sisteminde Toplumsal Katılımı Sağlamak İçin Bir Model Önerisi: Yerel Eğitim Şûrâları

Year 2012, Volume: 1 Issue: 2, 151 - 166, 02.04.2012

Abstract

Katı merkeziyetçi bir anlayışla yönetilen Türk eğitim siteminin daha az merkeziyetçi bir yapıya kavuşması, eğitimde toplumsal katılımın sağlanması ve yerel imkanların daha etkin bir biçimde kullanılması son 20 yıldır yoğun bir biçimde tartışılmaktadır. Küresel gelişmelerin ve Türk eğitim sisteminde karşı karşıya kalınan sorunların bir sonucu olan bu arayışlara ilişkin birçok bilimsel araştırma yapılmış ve Milli Eğitim Şuralarında ve Kalkınma Planlarında eğitimde toplumsal katılımın artırılması ve yerelleşmenin sağlanması konusunda kararlar alınmıştır. Hatta son yıllarda bu yönde mevzuat değişiklikleri de yapılmıştır. Buna rağmen yerelleşme çabalarının eyleme geçirilmesinde bir çekingenlik söz konusudur. Bu çalışmada Milli Eğitim Şuralarının uygulama deneyimlerinden yola çıkılarak eğitimde yerelleşme konusunda farklı toplumsal kesimlerin tereddütlerinin giderilmesi ve yerel kurumsal kapasitenin artırılmasını sağlayacak bir geçiş uygulaması olarak Yerel Eğitim Şuraları modeli önerilmektedir.

Year 2012, Volume: 1 Issue: 2, 151 - 166, 02.04.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

İbrahim Karataş

Publication Date April 2, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Karataş, İ. (2012). Türk Eğitim Sisteminde Toplumsal Katılımı Sağlamak İçin Bir Model Önerisi: Yerel Eğitim Şûrâları. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 151-166.
AMA Karataş İ. Türk Eğitim Sisteminde Toplumsal Katılımı Sağlamak İçin Bir Model Önerisi: Yerel Eğitim Şûrâları. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. December 2012;1(2):151-166.
Chicago Karataş, İbrahim. “Türk Eğitim Sisteminde Toplumsal Katılımı Sağlamak İçin Bir Model Önerisi: Yerel Eğitim Şûrâları”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1, no. 2 (December 2012): 151-66.
EndNote Karataş İ (December 1, 2012) Türk Eğitim Sisteminde Toplumsal Katılımı Sağlamak İçin Bir Model Önerisi: Yerel Eğitim Şûrâları. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 2 151–166.
IEEE İ. Karataş, “Türk Eğitim Sisteminde Toplumsal Katılımı Sağlamak İçin Bir Model Önerisi: Yerel Eğitim Şûrâları”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 1, no. 2, pp. 151–166, 2012.
ISNAD Karataş, İbrahim. “Türk Eğitim Sisteminde Toplumsal Katılımı Sağlamak İçin Bir Model Önerisi: Yerel Eğitim Şûrâları”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1/2 (December 2012), 151-166.
JAMA Karataş İ. Türk Eğitim Sisteminde Toplumsal Katılımı Sağlamak İçin Bir Model Önerisi: Yerel Eğitim Şûrâları. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;1:151–166.
MLA Karataş, İbrahim. “Türk Eğitim Sisteminde Toplumsal Katılımı Sağlamak İçin Bir Model Önerisi: Yerel Eğitim Şûrâları”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 1, no. 2, 2012, pp. 151-66.
Vancouver Karataş İ. Türk Eğitim Sisteminde Toplumsal Katılımı Sağlamak İçin Bir Model Önerisi: Yerel Eğitim Şûrâları. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;1(2):151-66.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)