BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Dersine İlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2016, Volume 4 (Special Issue 2), 404 - 411, 01.09.2016

Abstract

Bu araştırma, bölümlerinde ‘Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi’ dersini alan ve henüz almamış üniversite öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor hakkındaki görüşlerini inceleyebilmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Recep Tayip Erdoğan Üniversitesinde öğrenim gören 95 kız ve 119 erkek öğrenci olmak üzere toplamda 214 üniversite öğrencisi katılmıştır. Öğrencilerin tutumlarının değerlendirilebilmesi için Demirhan ve Altay (2001) tarafından geliştirilen, 12’si olumlu 12’si ise olumsuz olmak üzere toplam 24 maddeden oluşan Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Ölçekten alınabilecek en yüksek puan 120, en düşük puan 24’tür. Veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) istatistik paket programı kullanılarak analiz edilecektir. Araştırmada verilerin çözümlenmesi için tek yönlü ANOVA ve t testi kullanılacaktır ve verilerin çözümlenmesi sonucunda, öğrencilerin verdikleri cevaplar değerlendirilerek beden eğitimi ve spora ilişkin tutum puanları arasında istatiksel farkın bulunup bulunmadığına bakılacaktır

References

  • Altay F, Özdemir Z (2006). Ankara İli Merkez İlçelerindeki İlköğretim 1.Kademesinde Öğrenim Gören 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması. 9.Uluslar Arası Spor Bilimleri Kongresi. 3–5 Kasım, Muğla Üniversitesi. Muğla: Nobel Yayın Dağıtım
  • Çetin M (2007). Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması (Kırşehir İl Örneği) Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Demirhan G ve Altay F (2001). Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutum Ölçeği II. Spor Bilimleri Dergisi Hacettepe J. of Sport Sciences. 12 (2). 9-20.
  • Demirhan G, Koca, C (2004). An Examination Of High School Students’ Attitudes Toward Physical Education With Regard To Sex and Sport Participation, Perceptual and Motor Skills, 98, 754-758
  • Gary E B, David A B (1991). Children’s Attitudes Tovards Activity and Perceptions of Physical Education, Health Education Research, Vol. 6,No. 4, 465-478.
  • Güllü M, Güçlü M (2009). Ortaöğretim Öğrencileri İçin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği Geliştirmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. Cilt 3. Sayı 2.
  • Kangalgil M, Hünük D, Demirhan G (2006). İlköğretim. Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi Hacettepe J. Of Sciences. 17 (2). 48-57
  • Pate. R, Corbin C, Pangrazi B (1998). Physcial Activity For Young People. President’s Council on Physcial Fitness and Sports Research Digest. 3(3). 1-6
  • Türk Dil Kurumu (TDK) Güncel Türkçe Sözlük (23.03.2016) http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&kelime=TUTUM
  • Tezbaşaran A.A (1996). Likert Tipi Ölçek Hazırlama Kılavuzu. Ankara Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Yanık. M, Çamlıyer. H (2015). Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumları ile Okula Yabancılaşma Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Uluslararası Spor. Egzersiz ve Antrenman Bilimi Dergisi. Cilt 1. Sayı 1. 9-19

Üniversite Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Dersine İlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2016, Volume 4 (Special Issue 2), 404 - 411, 01.09.2016

Abstract

Bu araştırma, bölümlerinde ‘Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi’ dersini alan ve henüz almamış üniversite öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor hakkındaki görüşlerini inceleyebilmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Recep Tayip Erdoğan Üniversitesinde öğrenim gören 95 kız ve 119 erkek öğrenci olmak üzere toplamda 214 üniversite öğrencisi katılmıştır. Öğrencilerin tutumlarının değerlendirilebilmesi için Demirhan ve Altay (2001) tarafından geliştirilen, 12’si olumlu 12’si ise olumsuz olmak üzere toplam 24 maddeden oluşan Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Ölçekten alınabilecek en yüksek puan 120, en düşük puan 24’tür. Veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) istatistik paket programı kullanılarak analiz edilecektir. Araştırmada verilerin çözümlenmesi için tek yönlü ANOVA ve t testi kullanılacaktır ve verilerin çözümlenmesi sonucunda, öğrencilerin verdikleri cevaplar değerlendirilerek beden eğitimi ve spora ilişkin tutum puanları arasında istatiksel farkın bulunup bulunmadığına bakılacaktır

References

  • Altay F, Özdemir Z (2006). Ankara İli Merkez İlçelerindeki İlköğretim 1.Kademesinde Öğrenim Gören 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması. 9.Uluslar Arası Spor Bilimleri Kongresi. 3–5 Kasım, Muğla Üniversitesi. Muğla: Nobel Yayın Dağıtım
  • Çetin M (2007). Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması (Kırşehir İl Örneği) Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Demirhan G ve Altay F (2001). Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutum Ölçeği II. Spor Bilimleri Dergisi Hacettepe J. of Sport Sciences. 12 (2). 9-20.
  • Demirhan G, Koca, C (2004). An Examination Of High School Students’ Attitudes Toward Physical Education With Regard To Sex and Sport Participation, Perceptual and Motor Skills, 98, 754-758
  • Gary E B, David A B (1991). Children’s Attitudes Tovards Activity and Perceptions of Physical Education, Health Education Research, Vol. 6,No. 4, 465-478.
  • Güllü M, Güçlü M (2009). Ortaöğretim Öğrencileri İçin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği Geliştirmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. Cilt 3. Sayı 2.
  • Kangalgil M, Hünük D, Demirhan G (2006). İlköğretim. Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi Hacettepe J. Of Sciences. 17 (2). 48-57
  • Pate. R, Corbin C, Pangrazi B (1998). Physcial Activity For Young People. President’s Council on Physcial Fitness and Sports Research Digest. 3(3). 1-6
  • Türk Dil Kurumu (TDK) Güncel Türkçe Sözlük (23.03.2016) http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&kelime=TUTUM
  • Tezbaşaran A.A (1996). Likert Tipi Ölçek Hazırlama Kılavuzu. Ankara Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Yanık. M, Çamlıyer. H (2015). Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumları ile Okula Yabancılaşma Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Uluslararası Spor. Egzersiz ve Antrenman Bilimi Dergisi. Cilt 1. Sayı 1. 9-19
There are 11 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Nihal Akoğuz Yazıcı

Arslan Kalkavan This is me

Çetin Özdilek This is me

Publication Date September 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume 4 (Special Issue 2)

Cite

APA Akoğuz Yazıcı, N., Kalkavan, A., & Özdilek, Ç. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Dersine İlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. International Journal of Sport Culture and Science, 4(Special Issue 2), 404-411.
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).