BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının Fen Eğitiminde Matematik Öz-Yeterlik Düzeyleri

Year 2016, Volume: 12 Issue: 1, 0 - , 19.04.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı Fen Bilgisi Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının fen eğitiminde matematik öz-yeterlik düzeylerini araştırmaktır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; Can, Günhan ve Erdal (2005) tarafından geliştirilmiştir. 18 maddeden oluşan beşli Likert tipi ölçek üç faktörden oluşmaktadır. Bu faktörler "matematiksel benlik algısı", "matematiğin uygulanması" ve "matematiksel beceriler" olarak tanımlanmıştır. Öğretmen adaylarının Fende Matematiğin Kullanımına Yönelik Öz-yeterlik Ölçeği toplam puanı ve alt faktör puanları SPSS 16 programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda; Fen Bilgisi Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının fen eğitiminde matematik öz-yeterlik düzeyleri 4,08 ortalama ile “çoğu zaman” aralığında olduğu görülmektedir. Buna göre öğretmen adaylarının fen eğitiminde matematik öz-yeterlik düzeylerinin yüksek olduğu söylenebilir.

Year 2016, Volume: 12 Issue: 1, 0 - , 19.04.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ümit İzgi

İrem Akçam Yalçın This is me

Publication Date April 19, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 12 Issue: 1

Cite

APA İzgi, Ü., & Akçam Yalçın, İ. (2016). Öğretmen Adaylarının Fen Eğitiminde Matematik Öz-Yeterlik Düzeyleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1). https://doi.org/10.17860/efd.94570

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.