Eğitimin önemli hedeflerinden biri, öğrenmenin sorumluluğunu üstlenen, öğrenme süreçlerini kontrol edebilen ve bu öğrenme süreçlerine aktif olarak katılan bireyler yetiştirmektir. Bu hedefe ulaşmada özdüzenleme önemli bir yere sahiptir. Bu araştırmanın amacı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmen Adaylarının Öz-düzenleme süreçlerini cinsiyet, düzenli spor yapma, teorik ve uygulamalı ders başarı algılarına göre incelemektir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırma, Akdeniz (n=110), Erciyes (n=127), Selçuk (n=152) ve Mehmet Akif Ersoy (n=95) Üniversitelerinin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören yaş ortalaması (yaş=21.77±2.40) yıl olan toplam 484 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler, Martinez-Pons (2000) tarafından geliştirilen ve Kaplan (2014) tarafından Türkçeye uyarlanan “Akademik öz-düzenleme ölçeği” ile toplanmıştır. Veriler normal dağılım gösterdiği için ikili karşılaştırmalarda t-testi kullanılmıştır. Sonuç olarak; beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öz-düzenleme becerileri incelendiğinde kadın öğrencilerin erkek öğrencilere göre anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Düzenli spor yapan, teorik ve uygulama ders başarı algısı yüksek olan öğrencilerin öz-düzenleme puanları spor yapmayan, teorik ve uygulamalı ders başarı algısı düşük olan öğrencilere göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Physical Training and Sports Pedagogy |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 1 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |