Bu araştırmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin okullarda tutulan
evrak ve dosyalar hakkındaki düşüncelerini incelemektir. Araştırmada nitel
araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırma
grubunu tipik durum örneklemesine göre seçilmiş ortaokulda çalışan 20 beden
eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı
yapılandırılmış mülakat formu kullanıldı. Araştırmacılar tarafından yarı
yapılandırılmış mülakat formu kullanılarak beden eğitimi öğretmeniyle yüz yüze
yaklaşık bir saat görüşme yapıldı. Görüşmeler sesli ve yazılı olarak kayıt
alına alındı. Kayıt altına alınan verilere betimsel ve içerik analizleri
yapıldı. Veri analizleri sonucunda dört ana tema ortaya çıkmıştır. Bu temalar
yıllık ve günlük planlar, ölçme ve değerlendirme evrakları, rehberlik dosyaları
ve e-okul uygulamaları ile ilgili görüşlerdir. Beden eğitimi öğretmenleri
yıllık, ders ve egzersiz planlarının gerekliliğine inanmaktadırlar. Beden
eğitimi öğretmenleri, kaynak olarak internetten temin ettiği planları
kullanmaktadırlar. Ancak çalışmaya katılan öğretmenlerin büyük çoğunluğu
planların gerekliliğine inanmalarına rağmen planları tam olarak uygulamadıkları
gözlemlenmiştir. Bu çalışma sonucunda birçok öğretmeninin tutulan dosya ve
evrakların birçoğunu gereksiz iş yükü ve zaman kaybı olarak gördüğü
belirlenmiştir.
Subjects | Sports Medicine |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 2 |