Review Article
BibTex RIS Cite

Türkiye’de okul yöneticiliğinin açmazları

Year 2021, Volume: 1 Issue: 1, 9 - 18, 31.12.2021

Abstract

Okul yöneticiliği mesleğinin mevzuatta bir uzmanlık alanı olarak tanımlanması girişimin kısa vadede bir sonuca ulaşabilmesi sosyal algıda ve yönetim kültürümüzde bir değişim ve dönüşüm
gerektirmektedir. Bu çerçevede Türkiye’de okul yöneticiliğinin durumunu, sorunları, sıkıntıları, güç mesafesi, aşırı merkeziyetçilik, politik etkileşim, mesleki yetersizlik, özlük haklarından yoksunluk olmak üzere altı boyutta tartışılmıştır.

The deadlocks of school management in Turkey

Year 2021, Volume: 1 Issue: 1, 9 - 18, 31.12.2021

Abstract

Defining the profession of school administration as an area of expertise in the legislation
requires a change and transformation in social perception and management culture for the initiative
to reach a conclusion in the short term. In this context, the situation of school administration in
Turkey is discussed in six dimensions: its problems, difficulties, power distance, extreme centralism,
political interaction, professional inadequacy, and deprivation of personal rights.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

İbrahim Hakan Karataş 0000-0001-5569-014X

Publication Date December 31, 2021
Submission Date April 5, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Karataş, İ. H. (2021). Türkiye’de okul yöneticiliğinin açmazları. Okul Yönetimi, 1(1), 9-18.