Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin E-Öğrenme Tutum Düzeylerinin İncelenmesi: Spor Bilimleri Fakültesi Örneği

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 4, 1262 - 1276, 28.12.2023
https://doi.org/10.38021/asbid.1345820

Öz

Etkili ve verimli bir eğitim sisteminin oluşturulması için her bir öğrenciye ulaşılması gerekmektedir. Gerekli alt yapının oluşturulmasından sonra e-öğrenme aracılığıyla bireyler, zaman ve mekân fark etmeksizin istedikleri zamanda ve yerde ulaşmayı amaçladıkları bilgilere erişim sağlayabilmektedir. İstenen verimin sağlanması adına öğrencilerin öğrenme ortamına katılmalarını sağlayan istek ve arzularının bilimsel çalışmalarla incelenmesi ve ulaşılan sonuçların literatüre kazandırılması önem arz etmektedir. Bu düşünceden hareketle çalışmanın amacı, Spor Bilimleri alanında öğrenimlerine aktif olarak devam eden öğrencilerin e-öğrenme tutum düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma kapsamında MSKÜ Spor Bilimleri Fakültesinin tüm bölümlerinde aktif öğrenim hayatlarına devam eden 115’i kadın, 231’i erkek toplamda 346 öğrenci çalışmanın örneklemini temsil etmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından oluşturulan tanımlayıcı bilgi formu ve Yarayan, Fakazlı ve İlhan (2022) tarafından geliştirilen E-Öğrenme Tutum Ölçeği: Üniversite Öğrencileri Formu (EÖTÖÜÖF) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin cinsiyet değişkeni açısından e-öğrenme tutumları arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Ulaşılan sonuçlara göre öğrencilerin e-öğrenme tutum düzeyleri düşük seviyededir. Diğer sonuçlar incelendiğinde cinsiyet değişkeni açısından anlamlı farklılığa ulaşılırken, yaş, bölüm, sınıf, genel not ortalaması ve uzaktan eğitimde kullanılan araç değişkenleri açısından ise anlamlı farklılık tespit edilmemiştir.

Kaynakça

  • Adewole-Odeshi, E. (2014). Attitude of students towards e-learning in south-west Nigerian universities: An application of technology acceptance model. Library Philosophy and Practice (e-journal), 1035, 1-18.
  • Adnan, M., ve Yaman, B. B. (2017). Mühendislik öğrencilerinin e-öğrenmeye dair beklenti, hazır bulunuşluk ve memnuniyet düzeyleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 8(2), 218-243. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.280165
  • Akcil, U., ve Bastas, M. (2020). Examination of university students' attitudes towards e-learning during the covid-19 pandemic process and the relationship of digital citizenship. Contemporary Educational Technology, 13(1), 291.
  • Akpınar, Y. (2003). Öğretmenlerin yeni bilgi teknolojileri kullanımında yükseköğretimin etkisi: İstanbul okulları örneği. The Turkish Online Journal of Education Technology, 2(2), 79-96.
  • Akyürek, M. İ. (2020). Uzaktan eğitim: Bir alanyazın taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 1-9.
  • Aoki, K. (2010). The use of ICT and e-learning in higher education in Japan. International Journal of Educational and Pedagogical Sciences, 4(6), 986-990.
  • Aras, E. (2019). Spor eğitimi kurumlarında görev yapan akademik personelin uzaktan eğitime yönelik görüşleri [Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı]. YÖK Açık Bilim.https://acikbilim.yok.gov.tr/bitstream/handle/20.500.12812/403115/yokAcikBilim_10235111.pdf? sequence=-1&isAllowed=y
  • Arslan, S., ve Bayram, A. (2022). COVID-19 pandemi sürecinde hemşirelik öğrencilerinin e-öğrenmeye ilişkin tutumları ile öğrenme algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 15(4), 468-486. https://doi.org/10.46483/deuhfed.946855
  • Ateş, A., ve Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145.
  • Balcı, A. (2009). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Clark, J. T. (2020). In Clinical engineering handbook. Academic Press.
  • Çakır, B. (2023). Eğitim fakültesi öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazırbulunuşlukları ile E-öğrenmeye yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi [Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Hesaplamalı Bı̇lı̇mler Anabı̇lı̇m Dalı]. Trakya Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşiv. https://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/trakya/8288/0190549.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Çandarlı, D., ve Yüksel, H. G. (2012). Students’ perceptions of video-conferencing in the classrooms in higher education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 47, 357- 361. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.06.663
  • Dash, N., Meher., V., Sahu, N., ve Sahu, S. (2022). Undergraduate students’ attitude toward e-learning: Gender and stream of education perspectives. The Online Journal of Distance Education and e-Learning, 10(3), 425-434.
  • Dhas, L. J. S. (2017). Attitude of college students towards e-learning. International Journal for Research in Emerging Science and Technology, 4(9), 13-23.
  • Dumčienė, A., Saulius, T., ve Čapskas, A. (2016). University students’ attitudes towards e-learning. Baltıc Journal of Sport and Health Sciences, 1(100), 2-9.
  • Dikbaş, E. (2006). Öğretmen adaylarının e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı]. Dokuz Eylül Üniversitesi Kurumsal Akademik Açık Arşivi. https://acikerisim.deu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12397/7508/187183.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Dinçer Ö. (2022). Üniversitelerin spor ile ilgili bölümlerinde okuyan öğrencilerin e- öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi ve akademik güdülenme ilişkisi üzerine bir çalışma: Karadeniz Bölgesi örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(135) 26-36. http://dx.doi.org/10.29228/ASOS.64799
  • Durdu, E., ve Albayrak, M. (2015). Öğrencilerin uzaktan öğrenmeye ilişkin algı ve tutumlarının değerlendirilmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 252-268. https://doi.org/10.24289/ijsser.728184
  • Durgun, H., Can, T., Avcı, A. B., ve Kalyoncuoğlu, B. (2021). Covid-19 sürecinde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri ve kaygı düzeyleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 14(2), 141-147. doi:10.46483/deuhfed.824109
  • Ekici, G., Gökmen, A., ve Kurt, H. (2014). Öğretmen adaylarının “bilgisayar” kavramı konusundaki bilişsel yapılarının belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3), 357-401. https://doi.org/10.17152/gefad.43887
  • Fidalgo, P., Thormann, J., Kulyk, O., ve Lencastre, J. A. (2020). Students’ perceptions on distance education: A multinational study. International journal of educational Technology in Higher Education, 17(1), 1-18. https://doi.org/10.1186/s41239-020-00194-2
  • Garay, J. P. P., Flores-Sotelo, W. S., Castillo-Sáenz, R. A., Chipana-Fernández, Y. M. M., Quispe, G. B. G., ve Diaz-Pérez, J. J. (2021). Attitude of university students towards e-learning in times of pandemic. International Journal of Early Childhood Special Education, 13(2), 568-577. https://doi.org/10.9756/INT-JECSE/V13I2.211094
  • George, D., ve Mallery, M. (2010). SPSS for windows step bysstep: A simple guide and reference. Allyn & Bacon.
  • Göktaş, Y., Yıldırım, Z., ve Yıldırım, S. (2008). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitim fakültelerindeki durumu: Dekanların görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33(149), 30-50.
  • Gömleksiz, M. N., ve Pullu, E. K., (2020). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin covid 19 pandemi sürecinde çevrimiçi öğrenmeye ilişkin hazır bulunuşluk ve tutum düzeyleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 757-782. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788019
  • Güllü, A., Kara, M., ve Akgün, Ş. (2022). Determining attitudes toward e-learning: what are the attitudes of health professional students? Journal of Public Health, 1-8. https://doi.org/10.1007/s10389-022-01791-3
  • Güneş, F. (2000). Okuma-yazma öğretimi ve beyin teknolojisi. Ocak Yayınları.
  • Hamutoğlu, N. B., Savaşçi, M., ve Sezen-Gültekin, G. (2019). Digital literacy skills and attitudes towards e-learning. Journal of Education and Future, (16), 93-107. https://doi.org/10.30786/jef.509293
  • Haznedar, Ö., ve Baran, B. (2012). Eğitim fakültesi öğrencileri için e-öğrenmeye yönelik genel bir tutum ölçeği geliştirme çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2(2), 42-59. https://doi.org/10.17943/etku.84225
  • Haznedar, Ö. (2012). Üniversite öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojileri becerilerinin ve e-öğrenmeye yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi [Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı]. Dokuz Eylül Üniversitesi Kurumsal Akademik Açık Arşivi. https://acikerisim.deu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12397/7111/317659.pdf? sequence=1&isAllowed=y
  • Işıksal, M., & Aşkar, P. (2003). İlköğretim öğrencileri için matematik ve bilgisayar öz-yeterlik algısı ölçekleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 109-118.
  • Işık, A. H., Karakış, R., ve Güler, İ. (2010). Postgraduate students’ attitudes towards distance learning (The case study of Gazi University). Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 218-222. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.12.139
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar ilkeler teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karavida, V., Charissi, A., ve Tympa, E. (2021). Greek university students’attitudes about distance education due to emergency cırcumstances. European Journal of Open Education and E-learning Studies, 6(1), 14-25. http://dx.doi.org/10.46827/ejoe.v5i2.3529
  • Kılıç, M. Y. (2021). Öğretmen adaylarının bilgisayar öz yeterlik algılarının ve e-öğrenmeye yönelik tutum düzeylerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(1), 239-272. https://doi.org/10.17152/gefad.942359
  • Kırık, A. (2016). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94. http://dx.doi.org/10.17829/midr.20142110299
  • Korkmaz, Ö., Çakır, R., ve Tan, S. (2015). Öğrencilerin e-öğrenmeye hazır bulunuşluk ve memnuniyet düzeylerinin akademik başarıya etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 16(3), 219-241.
  • Korucu, A. T., Usta, E., ve Çoklar, A. N. (2019). Eğitim fakültesi öğrencileri ile turizm fakültesi öğrencilerinin mobil öğrenmeye yönelik tutumları. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 12(1), 1-15. https://doi.org/10.30831/akukeg.512541
  • Korucu, A. T., ve Ertekin, H. (2020). Kpss kursunda eğitim gören aday öğretmenlerin e-öğrenmeye yönelik tutumları. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 100-113.
  • Liaw, S. S., Huang, H. M., ve Chen, G. D. (2007). Surveying instructor and learner attitudes toward e-learning. Computers & education, 49(4), 1066-1080. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2006.01.001
  • Moore, M. G., ve Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning. Cengage Learning.
  • Murphy, C. A., Coover, D., ve Owen, S. V. (1989). Development and validation of the computer self-efficacy scale. Educational and Psychological Measurement, 49(4), 893-899. https://doi.org/10.1177/001316448904900412
  • Nunnally, J. C., ve Bernstein, I. (1994). Psychometric theory. McGraw-Hill.
  • Ory, J., Bullock, C., ve Burnaska, K. (1997). Gender similarity in the use of and attitudes about ALN in a university setting. Journal of Asynchronous Learning Networks, 1(1), 39-51. doi: 10.24059/olj.v1i1.1942
  • Öktem, T. (2020). Investigation of physical education and sports students’ attitudes towards e-learning. Journal of Education and Learning, 9(4), 49-54. https://doi.org/10.5539/jel.v9n4p49
  • Özdemir, E., ve Aydogan, H. (2021). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 5(3), 187-195.
  • Pathak, A., Makwana, K., ve Sharma, P. (2019). A study on student's perception and attitude towards e-learning. Journal of the Gujrat Research Society, 21(16), 274- 282.
  • Puljak, L., Čivljak, M., Haramina, A., Mališa, S., Čavić, D., Klinec, D., Aranza, D., Mesarić, J., Skitarelić, N., Zoranić, S., Majstorović, D., Neuberg, M., Mikšić, Š., ve Ivanišević, K. (2020). Attitudes and concerns of undergraduate university health sciences students in Croatia regarding complete switch to e-learning during COVID-19 pandemic: a survey. BMC Medical Education, 20, 1-11. https://doi.org/10.1186/s12909-020-02343-7
  • Ramos-Morcillo, A. J., Leal-Costa, C., Moral-García, J. E., ve Ruzafa-Martínez, M. (2020). Experiences of nursing students during the abrupt change from face-to-face to e-learning education during the first month of confinement due to COVID-19 in Spain. International journal of Environmental Research and Public Health, 17(15), 5519. https://doi.org/10.3390/ijerph17155519
  • Rhema, A., ve Miliszewska, I. (2014). Analysis of student attitudes towards e-learning: The case of engineering students in Libya. Issues in Informing Science and Information Technology, 11, 169-190.
  • Rothwell, W. J., ve Kazanas, H. C. (2011). Mastering the instructional design process: a systematic approach. Pfeiffer.
  • Sarıbaş, M., ve Meydan, A. (2020). Coğrafya bölümü öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye karşı tutumları. Türk Coğrafya Dergisi, (76), 95-106. https://doi.org/10.17211/tcd.811297
  • Simonson, M., Zvacek, S. M., ve Smaldino, S. (2019). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education. Information Age Publishing, Inc.
  • Sun, P. C., Tsai, R. J., Finger, G., Chen, Y. Y., ve Yeh, D. (2008). What drives a successful e-Learning? An empirical investigation of the critical factors influencing learner satisfaction. Computers & Education, 50(4), 1183-1202. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2006.11.007
  • Suri, G., ve Sharma, S. (2013). Impact of Age on student’s attitude towards e-learning: A study on Panjab University, India. Gian Jyoti E-Journal, 3(2), 73-80.
  • Şata, M., Çorbacı, E. C., ve Koyuncu, M. S. (2019). Mobil öğrenmeye hazırbulunuşluk ölçeğinin uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(3), 1513-1533.
  • Şimşek, A., İskenderoğlu, T., ve İskenderoğlu, M. (2010). Investigating preservice computer teachers’ attitudes towards distance education, Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 324-328. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.12.158
  • Şükrü, A. D. A., Gültekin, S., ve Gönenç, H. (2021). Eğitim fakültesi öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(4), 1738-1761. https://doi.org/10.53487/ataunisosbil.971183
  • Tarım, K., ve Uyandıran, A. (2021). Öğretmenlerin ve üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 5(2), 41-64.
  • Tarigan, F. N. (2021). Fostering university students’ attitude toward utilization of e-learning. Journal of Community Research and Service, 5(2), 52-57. https://doi.org/10.24114/jcrs.v5i2.26127
  • Tekinarslan, E. (2008). Attitudes of Turkish distance learners toward internet based learning: An investigation depending on demographical characteristics. Turkish Online Journal of Distance Education, 9(1), 67-84.
  • Teo, T. (2010). Development and validation of the E-learning Acceptance Measure (ElAM). The Internet and Higher Education, 13(3), 148-152. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2010.02.001
  • Uyar, A. (2023). Bölge düzeyinde öğrencilerin e-öğrenmeye karşı tutumlarını keşfetmek: Türkiye'ye bir bakış: Öğrencilerin e-öğrenmeye karşı tutumları. International Journal of Curriculum and Instruction, 15(2), 1327-1353. https://orcid.org/0000-0001-9694-8629E-
  • Ünsal, S., ve Avar Vayvay, N. (2018). Öğretmen adaylarının sosyal medya kullanımlarıyla e-öğrenmeye yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Route Educational and Social Science Journal, 5(5), 25-40. https://doi.org/10.17121/ressjournal.936
  • Üstüner, M. (2006). Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 45(45), 109-127.
  • Valentine, D. (2002). Distance learning: Promises, problems, and possibilities. Online journal of distance learning administration, 5(3), 1-11.
  • Yamamoto, G. T., ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. https://doi.org/10.32329/uad.711110
  • Yarayan, Y. E., Fakazlı, A. E., ve İlhan, L. (2022). E-öğrenme tutum ölçeği: Üniversite öğrencileri formu geçerlik ve güvenirlik çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(1), 273-302. https://doi.org/10.17152/gefad.913541
  • Yıldız, A. B., ve Yılmaz, B. (2022). Üniversite öğrencilerinde bilişsel kapılma, algılanan öğrenme ve özgüdümlü öğrenme arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (42), 45-63.
  • Yılmaz, R., Sezer, B., ve Yurdugül, H. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerinden Yararlanma Durumları ve Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma: Mevcut Durum ve Geleceğe Bakış. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 2(1), 1-18.
  • Zabadi, A. M., ve Al-Alawi, A. H. (2016). University students’ attitudes towards e-learning: University of Business & Technology (UBT)-Saudi Arabia-Jeddah: A case study. International Journal of Business and Management, 11(6), 286-295. http://dx.doi.org/10.5539/ijbm.v11n6p286
  • Zhang, D., ve Nunamaker, J. (2003). Powering e-learning in the new millennium: an overview of e-learning and enabling technology. Information Systems Frontier, 5(2), 207-218. https://doi.org/10.1023/A:1022609809036

Investigation of University Students' E-Learning Attitude Levels: The Case of Faculty of Sport Sciences

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 4, 1262 - 1276, 28.12.2023
https://doi.org/10.38021/asbid.1345820

Öz

In order to create an effective and efficient education system, it is necessary to reach every student. After the creation of the necessary infrastructure, individuals can access the information they aim to reach at any time and place, regardless of time and place, through e-learning. In order to achieve the desired efficiency, it is important to examine the students' wishes and desires that enable them to participate in the learning environment with scientific studies and to bring the results to the literature. Based on this idea, the aim of the study is to examine the e-learning attitude levels of students who actively continue their education in the field of Sports Sciences in terms of different variables. Within the scope of the research, a total of 346 students, 115 female and 231 male, who continue their active education life in all departments of MSKU Sports Sciences Faculty, represented the sample of the study. In order to collect data in the study, a descriptive information form created by the researchers and the E-Learning Attitude Scale developed by Yarayan, Fakazlı and İlhan (2022): University Students Form (ELAAS) developed by Yarayan, Fakazlı, and İlhan (2022) was used. As a result of the research, a significant difference was found between students' e-learning attitudes in terms of gender variable. According to the results, students' e-learning attitude levels are low. When other results were examined, while a significant difference was found in terms of gender variable, no significant difference was found in terms of age, department, grade, GPA and the tool used in distance education variables.

Kaynakça

  • Adewole-Odeshi, E. (2014). Attitude of students towards e-learning in south-west Nigerian universities: An application of technology acceptance model. Library Philosophy and Practice (e-journal), 1035, 1-18.
  • Adnan, M., ve Yaman, B. B. (2017). Mühendislik öğrencilerinin e-öğrenmeye dair beklenti, hazır bulunuşluk ve memnuniyet düzeyleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 8(2), 218-243. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.280165
  • Akcil, U., ve Bastas, M. (2020). Examination of university students' attitudes towards e-learning during the covid-19 pandemic process and the relationship of digital citizenship. Contemporary Educational Technology, 13(1), 291.
  • Akpınar, Y. (2003). Öğretmenlerin yeni bilgi teknolojileri kullanımında yükseköğretimin etkisi: İstanbul okulları örneği. The Turkish Online Journal of Education Technology, 2(2), 79-96.
  • Akyürek, M. İ. (2020). Uzaktan eğitim: Bir alanyazın taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 1-9.
  • Aoki, K. (2010). The use of ICT and e-learning in higher education in Japan. International Journal of Educational and Pedagogical Sciences, 4(6), 986-990.
  • Aras, E. (2019). Spor eğitimi kurumlarında görev yapan akademik personelin uzaktan eğitime yönelik görüşleri [Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı]. YÖK Açık Bilim.https://acikbilim.yok.gov.tr/bitstream/handle/20.500.12812/403115/yokAcikBilim_10235111.pdf? sequence=-1&isAllowed=y
  • Arslan, S., ve Bayram, A. (2022). COVID-19 pandemi sürecinde hemşirelik öğrencilerinin e-öğrenmeye ilişkin tutumları ile öğrenme algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 15(4), 468-486. https://doi.org/10.46483/deuhfed.946855
  • Ateş, A., ve Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145.
  • Balcı, A. (2009). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Clark, J. T. (2020). In Clinical engineering handbook. Academic Press.
  • Çakır, B. (2023). Eğitim fakültesi öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazırbulunuşlukları ile E-öğrenmeye yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi [Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Hesaplamalı Bı̇lı̇mler Anabı̇lı̇m Dalı]. Trakya Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşiv. https://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/trakya/8288/0190549.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Çandarlı, D., ve Yüksel, H. G. (2012). Students’ perceptions of video-conferencing in the classrooms in higher education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 47, 357- 361. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.06.663
  • Dash, N., Meher., V., Sahu, N., ve Sahu, S. (2022). Undergraduate students’ attitude toward e-learning: Gender and stream of education perspectives. The Online Journal of Distance Education and e-Learning, 10(3), 425-434.
  • Dhas, L. J. S. (2017). Attitude of college students towards e-learning. International Journal for Research in Emerging Science and Technology, 4(9), 13-23.
  • Dumčienė, A., Saulius, T., ve Čapskas, A. (2016). University students’ attitudes towards e-learning. Baltıc Journal of Sport and Health Sciences, 1(100), 2-9.
  • Dikbaş, E. (2006). Öğretmen adaylarının e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı]. Dokuz Eylül Üniversitesi Kurumsal Akademik Açık Arşivi. https://acikerisim.deu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12397/7508/187183.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Dinçer Ö. (2022). Üniversitelerin spor ile ilgili bölümlerinde okuyan öğrencilerin e- öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi ve akademik güdülenme ilişkisi üzerine bir çalışma: Karadeniz Bölgesi örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(135) 26-36. http://dx.doi.org/10.29228/ASOS.64799
  • Durdu, E., ve Albayrak, M. (2015). Öğrencilerin uzaktan öğrenmeye ilişkin algı ve tutumlarının değerlendirilmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 252-268. https://doi.org/10.24289/ijsser.728184
  • Durgun, H., Can, T., Avcı, A. B., ve Kalyoncuoğlu, B. (2021). Covid-19 sürecinde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri ve kaygı düzeyleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 14(2), 141-147. doi:10.46483/deuhfed.824109
  • Ekici, G., Gökmen, A., ve Kurt, H. (2014). Öğretmen adaylarının “bilgisayar” kavramı konusundaki bilişsel yapılarının belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3), 357-401. https://doi.org/10.17152/gefad.43887
  • Fidalgo, P., Thormann, J., Kulyk, O., ve Lencastre, J. A. (2020). Students’ perceptions on distance education: A multinational study. International journal of educational Technology in Higher Education, 17(1), 1-18. https://doi.org/10.1186/s41239-020-00194-2
  • Garay, J. P. P., Flores-Sotelo, W. S., Castillo-Sáenz, R. A., Chipana-Fernández, Y. M. M., Quispe, G. B. G., ve Diaz-Pérez, J. J. (2021). Attitude of university students towards e-learning in times of pandemic. International Journal of Early Childhood Special Education, 13(2), 568-577. https://doi.org/10.9756/INT-JECSE/V13I2.211094
  • George, D., ve Mallery, M. (2010). SPSS for windows step bysstep: A simple guide and reference. Allyn & Bacon.
  • Göktaş, Y., Yıldırım, Z., ve Yıldırım, S. (2008). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitim fakültelerindeki durumu: Dekanların görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33(149), 30-50.
  • Gömleksiz, M. N., ve Pullu, E. K., (2020). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin covid 19 pandemi sürecinde çevrimiçi öğrenmeye ilişkin hazır bulunuşluk ve tutum düzeyleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 757-782. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788019
  • Güllü, A., Kara, M., ve Akgün, Ş. (2022). Determining attitudes toward e-learning: what are the attitudes of health professional students? Journal of Public Health, 1-8. https://doi.org/10.1007/s10389-022-01791-3
  • Güneş, F. (2000). Okuma-yazma öğretimi ve beyin teknolojisi. Ocak Yayınları.
  • Hamutoğlu, N. B., Savaşçi, M., ve Sezen-Gültekin, G. (2019). Digital literacy skills and attitudes towards e-learning. Journal of Education and Future, (16), 93-107. https://doi.org/10.30786/jef.509293
  • Haznedar, Ö., ve Baran, B. (2012). Eğitim fakültesi öğrencileri için e-öğrenmeye yönelik genel bir tutum ölçeği geliştirme çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2(2), 42-59. https://doi.org/10.17943/etku.84225
  • Haznedar, Ö. (2012). Üniversite öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojileri becerilerinin ve e-öğrenmeye yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi [Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı]. Dokuz Eylül Üniversitesi Kurumsal Akademik Açık Arşivi. https://acikerisim.deu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12397/7111/317659.pdf? sequence=1&isAllowed=y
  • Işıksal, M., & Aşkar, P. (2003). İlköğretim öğrencileri için matematik ve bilgisayar öz-yeterlik algısı ölçekleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 109-118.
  • Işık, A. H., Karakış, R., ve Güler, İ. (2010). Postgraduate students’ attitudes towards distance learning (The case study of Gazi University). Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 218-222. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.12.139
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar ilkeler teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karavida, V., Charissi, A., ve Tympa, E. (2021). Greek university students’attitudes about distance education due to emergency cırcumstances. European Journal of Open Education and E-learning Studies, 6(1), 14-25. http://dx.doi.org/10.46827/ejoe.v5i2.3529
  • Kılıç, M. Y. (2021). Öğretmen adaylarının bilgisayar öz yeterlik algılarının ve e-öğrenmeye yönelik tutum düzeylerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(1), 239-272. https://doi.org/10.17152/gefad.942359
  • Kırık, A. (2016). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94. http://dx.doi.org/10.17829/midr.20142110299
  • Korkmaz, Ö., Çakır, R., ve Tan, S. (2015). Öğrencilerin e-öğrenmeye hazır bulunuşluk ve memnuniyet düzeylerinin akademik başarıya etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 16(3), 219-241.
  • Korucu, A. T., Usta, E., ve Çoklar, A. N. (2019). Eğitim fakültesi öğrencileri ile turizm fakültesi öğrencilerinin mobil öğrenmeye yönelik tutumları. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 12(1), 1-15. https://doi.org/10.30831/akukeg.512541
  • Korucu, A. T., ve Ertekin, H. (2020). Kpss kursunda eğitim gören aday öğretmenlerin e-öğrenmeye yönelik tutumları. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 100-113.
  • Liaw, S. S., Huang, H. M., ve Chen, G. D. (2007). Surveying instructor and learner attitudes toward e-learning. Computers & education, 49(4), 1066-1080. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2006.01.001
  • Moore, M. G., ve Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning. Cengage Learning.
  • Murphy, C. A., Coover, D., ve Owen, S. V. (1989). Development and validation of the computer self-efficacy scale. Educational and Psychological Measurement, 49(4), 893-899. https://doi.org/10.1177/001316448904900412
  • Nunnally, J. C., ve Bernstein, I. (1994). Psychometric theory. McGraw-Hill.
  • Ory, J., Bullock, C., ve Burnaska, K. (1997). Gender similarity in the use of and attitudes about ALN in a university setting. Journal of Asynchronous Learning Networks, 1(1), 39-51. doi: 10.24059/olj.v1i1.1942
  • Öktem, T. (2020). Investigation of physical education and sports students’ attitudes towards e-learning. Journal of Education and Learning, 9(4), 49-54. https://doi.org/10.5539/jel.v9n4p49
  • Özdemir, E., ve Aydogan, H. (2021). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 5(3), 187-195.
  • Pathak, A., Makwana, K., ve Sharma, P. (2019). A study on student's perception and attitude towards e-learning. Journal of the Gujrat Research Society, 21(16), 274- 282.
  • Puljak, L., Čivljak, M., Haramina, A., Mališa, S., Čavić, D., Klinec, D., Aranza, D., Mesarić, J., Skitarelić, N., Zoranić, S., Majstorović, D., Neuberg, M., Mikšić, Š., ve Ivanišević, K. (2020). Attitudes and concerns of undergraduate university health sciences students in Croatia regarding complete switch to e-learning during COVID-19 pandemic: a survey. BMC Medical Education, 20, 1-11. https://doi.org/10.1186/s12909-020-02343-7
  • Ramos-Morcillo, A. J., Leal-Costa, C., Moral-García, J. E., ve Ruzafa-Martínez, M. (2020). Experiences of nursing students during the abrupt change from face-to-face to e-learning education during the first month of confinement due to COVID-19 in Spain. International journal of Environmental Research and Public Health, 17(15), 5519. https://doi.org/10.3390/ijerph17155519
  • Rhema, A., ve Miliszewska, I. (2014). Analysis of student attitudes towards e-learning: The case of engineering students in Libya. Issues in Informing Science and Information Technology, 11, 169-190.
  • Rothwell, W. J., ve Kazanas, H. C. (2011). Mastering the instructional design process: a systematic approach. Pfeiffer.
  • Sarıbaş, M., ve Meydan, A. (2020). Coğrafya bölümü öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye karşı tutumları. Türk Coğrafya Dergisi, (76), 95-106. https://doi.org/10.17211/tcd.811297
  • Simonson, M., Zvacek, S. M., ve Smaldino, S. (2019). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education. Information Age Publishing, Inc.
  • Sun, P. C., Tsai, R. J., Finger, G., Chen, Y. Y., ve Yeh, D. (2008). What drives a successful e-Learning? An empirical investigation of the critical factors influencing learner satisfaction. Computers & Education, 50(4), 1183-1202. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2006.11.007
  • Suri, G., ve Sharma, S. (2013). Impact of Age on student’s attitude towards e-learning: A study on Panjab University, India. Gian Jyoti E-Journal, 3(2), 73-80.
  • Şata, M., Çorbacı, E. C., ve Koyuncu, M. S. (2019). Mobil öğrenmeye hazırbulunuşluk ölçeğinin uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(3), 1513-1533.
  • Şimşek, A., İskenderoğlu, T., ve İskenderoğlu, M. (2010). Investigating preservice computer teachers’ attitudes towards distance education, Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 324-328. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.12.158
  • Şükrü, A. D. A., Gültekin, S., ve Gönenç, H. (2021). Eğitim fakültesi öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(4), 1738-1761. https://doi.org/10.53487/ataunisosbil.971183
  • Tarım, K., ve Uyandıran, A. (2021). Öğretmenlerin ve üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 5(2), 41-64.
  • Tarigan, F. N. (2021). Fostering university students’ attitude toward utilization of e-learning. Journal of Community Research and Service, 5(2), 52-57. https://doi.org/10.24114/jcrs.v5i2.26127
  • Tekinarslan, E. (2008). Attitudes of Turkish distance learners toward internet based learning: An investigation depending on demographical characteristics. Turkish Online Journal of Distance Education, 9(1), 67-84.
  • Teo, T. (2010). Development and validation of the E-learning Acceptance Measure (ElAM). The Internet and Higher Education, 13(3), 148-152. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2010.02.001
  • Uyar, A. (2023). Bölge düzeyinde öğrencilerin e-öğrenmeye karşı tutumlarını keşfetmek: Türkiye'ye bir bakış: Öğrencilerin e-öğrenmeye karşı tutumları. International Journal of Curriculum and Instruction, 15(2), 1327-1353. https://orcid.org/0000-0001-9694-8629E-
  • Ünsal, S., ve Avar Vayvay, N. (2018). Öğretmen adaylarının sosyal medya kullanımlarıyla e-öğrenmeye yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Route Educational and Social Science Journal, 5(5), 25-40. https://doi.org/10.17121/ressjournal.936
  • Üstüner, M. (2006). Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 45(45), 109-127.
  • Valentine, D. (2002). Distance learning: Promises, problems, and possibilities. Online journal of distance learning administration, 5(3), 1-11.
  • Yamamoto, G. T., ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. https://doi.org/10.32329/uad.711110
  • Yarayan, Y. E., Fakazlı, A. E., ve İlhan, L. (2022). E-öğrenme tutum ölçeği: Üniversite öğrencileri formu geçerlik ve güvenirlik çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(1), 273-302. https://doi.org/10.17152/gefad.913541
  • Yıldız, A. B., ve Yılmaz, B. (2022). Üniversite öğrencilerinde bilişsel kapılma, algılanan öğrenme ve özgüdümlü öğrenme arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (42), 45-63.
  • Yılmaz, R., Sezer, B., ve Yurdugül, H. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerinden Yararlanma Durumları ve Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma: Mevcut Durum ve Geleceğe Bakış. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 2(1), 1-18.
  • Zabadi, A. M., ve Al-Alawi, A. H. (2016). University students’ attitudes towards e-learning: University of Business & Technology (UBT)-Saudi Arabia-Jeddah: A case study. International Journal of Business and Management, 11(6), 286-295. http://dx.doi.org/10.5539/ijbm.v11n6p286
  • Zhang, D., ve Nunamaker, J. (2003). Powering e-learning in the new millennium: an overview of e-learning and enabling technology. Information Systems Frontier, 5(2), 207-218. https://doi.org/10.1023/A:1022609809036
Toplam 73 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer)
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Aygün Akgül 0000-0002-9978-054X

Ali Gürel Göksel 0000-0002-3873-1322

Abdurrahman Yaraş 0000-0001-6177-2571

Erken Görünüm Tarihi 27 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 18 Ağustos 2023
Kabul Tarihi 8 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Akgül, A., Göksel, A. G., & Yaraş, A. (2023). Üniversite Öğrencilerinin E-Öğrenme Tutum Düzeylerinin İncelenmesi: Spor Bilimleri Fakültesi Örneği. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 6(4), 1262-1276. https://doi.org/10.38021/asbid.1345820

  Flag Counter     


27208
Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi  Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.


26245 26366