Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FİTNESS MERKEZLERİNDE HİZMET KALİTESİ VE SUPPLEMENT KULLANIMI

Yıl 2023, Cilt: 1 Sayı: 2, 14 - 22, 31.12.2023

Öz

Hizmet kalitesi açısından, müşteri beklentilerinin karşılanması ve ihtiyaçlarının giderilmesi bir işletmenin müşterilerini elde tutma ve rekabet avantajı elde etme çabalarında önemli unsurlar olarak görülmektedir. Bu açıdan bakıldığında, fitness merkezleri yönetimlerinin öncelikle yapması gereken faaliyet, periyodik olarak hizmet kalitesi ölçümlerini yapmak, negatif boşluklar çıkması durumunda en düşük kalite düzeyine sahip olan özelliklerden başlamak suretiyle hizmet kalitesini hızla iyileştirerek müşteri memnuniyetini sağlamaktır.
Sonuç olarak; fitness merkezlerinde gösterilen hizmet kalitesinin en üst seviyede tutulmasının
hem rekabetteki başarıya hem de istikrarlı performansa müşteri sadakati ile ulaşabilirler

Kaynakça

  • Alam, Md Jahangir and Md Alamgir Hossain. "Motivations behind Attending Fitness Clubs in Bangladesh: A Survey Study on Clubs' Members in Sylhet." European Journal of Business and Management 4.2 (2012): 120-136.
  • Alkoç, H. (2004). Havayolu İşletmelerinin Hizmet Kalitesi Açısından Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Bir Araştırma: Türk Hava Yolları Uygulaması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aydın, K. (2010) Hizmet İşletmelerinde Servqual Yöntemi ile Hizmet Kalitesinin Ölçümü ve Kocaeli’ndeki Seyahat İşletmelerinden Efe Tur Uygulaması, Kocaeli Üniversitesi, İ.İ.B.F. İşletme Bölümü
  • Bailey, R.L., Gahche, J.J., Lentino, C.V., Dwyer, J.T., Engel, J.S., Betz, J.M., Thomas, P.R., Sempos, C.T., Picciano, M.F. (2011). Dietary Supplement Use in the United States, 2003-2006. Journal of Nutrition. 141(2):261-6.
  • Bhandarkar Anoosha, P., Bhandarkar Akhila, P., Kulkarni Sughosh, S, Rachana,B., Pai Vishal, K., Pai Mithun, G. (2015). Ergogenic Aids: Boon or Bane to Mankind? International Research Journal of Pharmacy, 6(5),281-287.
  • Çimen, Z., ve Gürbüz, B., (2007). Spor Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi, (1. Baskı). Alp Yayınevi. Ankara.
  • Çimen, Z. (2003). Spor Hizmetlerinde Toplam Kalite Standartları. İstanbul Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 11(3), 13-17. Dever,A., (2010), Spor Sosyolojisi: Tarihsel ve güncel boyutlarıyla spor ve toplum, Başlik Yayınları, 1. Baskı, İstanbul.
  • Dishman, R.H.(Ed), (1988), Exercise Adherence: its impact on public health, Champaign, III: Human Kinetics.
  • Fennell, D. (2004). Determinants of Supplement Usage. Preventive Medicine. 39, 932-9.
  • Fişek K. (1985), Yüz Soruda Türkiye Spor Tarihi, Gerçek Yayınevi, İstanbul
  • Fişek, K. (1998). Devlet politikası ve toplumsal yapıyla ilişkileri açısından dünya'da Türkiye'de spor yönetimi. Bağırgan Yayınevi.
  • Garthe, I., Maughan, M.R.J. (2018). Athletes and Supplements-prevalance and perspectives. International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism. 28(2), 126-138
  • Jahangir A. ve Alamgir, H., (2012), Motivation behind attending fitness clubs in Bangladesh: A survey study on clubs’ members in Sylhet, European Journal of Business and Management, 4 (2), pp. 120-137.
  • Jairoun, A.A., Al-Hemyari, S.S., Shahwan, M., El-Dahiyat, F., Gacem, S.A., Jairoun, M., AL-Tamimi, S.K. (2020). What Are the Beliefs and Behaviours Related to Sport Nutrition Supplements, Particularly Regarding UAE Regulatory Issues, Among Male Fitness Centre Members in Dubai?. Clinical Epidemiology and Global Health, 8(3), 934-938.
  • Karakuş, M. (2014). Sporcularda Ergojenik Destek. Spor Hekimliği Dergisi, 49(4),155- 167.
  • Koncic, M.Z. ve Tomczyk, M. (2013). New Insights Into Dietary Supplements Used in Sport: Active Substances, Pharmacological and Side Effects. Current Drug Targets, 14(9), 1079-1092.
  • Lagrosen, S., ve Lagrosen, Y., 2007 '' Exploring service quality in the health and fitness industry''.Managing Service Quality, 17(1):41-53
  • Lewis, R., Booms, B., 1983. The Marketing Aspects of Service Quality, (L.Berry, G.Shostack, G.Upah) editörlüğünde Chicago: American Marketing, 4 pp.
  • Liu, C., (2021). Knowledge and Experience of Sports Supplements and Ergogenic Aids, with a Specific Focus on Caffeine, in Basketball Athletes. University of Kent, School of Sport and Exercise Science, Master of Science by Research (MScRes) Thesis, Canterbury.
  • López-Samanes, A., Ortega Fonseca, J.F., Fernández Elías, V.E. Borreani, S., MatéMuñoz, J.L., Kovacs, M.S. (2015). Nutritional Ergogenic Aids in Tennis. Strength and Conditioning Journal, 37(3), 1-11.
  • Maughan, R.J., Burke, L.M., Dvorak, J., Larson-Meyer, D.E., Peeling, P., Phillips, S.M., Rawson, E.S., Walsh, N.P., Garthe, I., Geyer, H., Meeusen, R., Loon, L.J.C., Shirreffs, S.M., Spriet, L.L., Stuart, M., Vernec, A., Currell K., Ali V.M., Budgett, R.G.M., Ljungqvist, A., Mountjoy, M., Pitsiladis, Y.P., Soligard, T., Erdener, U., Engebretsen, L. (2018). IOC consensus statement: dietary supplements and the highperformance athlete. British Journal of Sports Medicine. 52, 439-455.
  • McPherson, Barry D, James E. Curtis and John W. Loy. The social significance of sport: an introduction to the sociology of sport. Human Kinetics Publishers, 1989.
  • Mucuk, İ. (2009) Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul
  • Orel, F. D. (2003). Turizmde hizmet pazarlaması: Türkiye açısından Rusya pazarı. Karakan Kitabevi.
  • Thein, L. A., Thein, J. M. ve Landry, G. L. (1995). Ergogenic Aids. Physical Therapy, 75(5),426-439.
  • Tütüncü, Ö. (2001), Yiyecek İçecek İşletmelerinde Müşteri Tatmininin Ölçülmesi, Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Uyguç, N. (1998), Hizmet Sektöründe Kalite Yönetimi, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir.
  • Yıldız, S.M. (2008). Spor hizmetleri kalitesini değerlendirmede kullanılabilecek hizmet kalitesi modelleri ve ölçüm araçları. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(3), 38-48.
  • Yıldız, S.M., Tüfekçi, O., (2010), Fitness Merkezi Müşterilerinin Hizmet Kalitesine Yönelik Beklenti ve Algılarının Değerlendirilmesi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (24), ss. 1-11.
  • Yükselen, C. (2003) Pazarlama İlkeleri – Yönetim, Detay yayıncılık, Ankara
  • Wollschlaeger, B. (2003). The Dietary Supplement and Health Education Act and Supplements: Dietary and Nutritional Supplements Need No More Regulations. International Journal of Toxicology, (22),387-390.

THE USE OF SUPPLEMENT AND SERVICE QUALITY IN FITNESS CENTER

Yıl 2023, Cilt: 1 Sayı: 2, 14 - 22, 31.12.2023

Öz

In terms of service quality, meeting customer expectations and resolving their requirements are essential elements in the effort of an enterprise to retain customers and gain a competitive advantage. From this point of view, the first activity that fitness centre management should do is to measure service quality periodically and to ensure customer satisfaction by rapidly improving the quality of service starting from the features with the lowest quality level in case of negative shortcomings.
Consequently, keeping the service provided in fitness centres at the ultimate level can maintain both competitive success and stable performance with customer loyalty.

Kaynakça

  • Alam, Md Jahangir and Md Alamgir Hossain. "Motivations behind Attending Fitness Clubs in Bangladesh: A Survey Study on Clubs' Members in Sylhet." European Journal of Business and Management 4.2 (2012): 120-136.
  • Alkoç, H. (2004). Havayolu İşletmelerinin Hizmet Kalitesi Açısından Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Bir Araştırma: Türk Hava Yolları Uygulaması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aydın, K. (2010) Hizmet İşletmelerinde Servqual Yöntemi ile Hizmet Kalitesinin Ölçümü ve Kocaeli’ndeki Seyahat İşletmelerinden Efe Tur Uygulaması, Kocaeli Üniversitesi, İ.İ.B.F. İşletme Bölümü
  • Bailey, R.L., Gahche, J.J., Lentino, C.V., Dwyer, J.T., Engel, J.S., Betz, J.M., Thomas, P.R., Sempos, C.T., Picciano, M.F. (2011). Dietary Supplement Use in the United States, 2003-2006. Journal of Nutrition. 141(2):261-6.
  • Bhandarkar Anoosha, P., Bhandarkar Akhila, P., Kulkarni Sughosh, S, Rachana,B., Pai Vishal, K., Pai Mithun, G. (2015). Ergogenic Aids: Boon or Bane to Mankind? International Research Journal of Pharmacy, 6(5),281-287.
  • Çimen, Z., ve Gürbüz, B., (2007). Spor Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi, (1. Baskı). Alp Yayınevi. Ankara.
  • Çimen, Z. (2003). Spor Hizmetlerinde Toplam Kalite Standartları. İstanbul Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 11(3), 13-17. Dever,A., (2010), Spor Sosyolojisi: Tarihsel ve güncel boyutlarıyla spor ve toplum, Başlik Yayınları, 1. Baskı, İstanbul.
  • Dishman, R.H.(Ed), (1988), Exercise Adherence: its impact on public health, Champaign, III: Human Kinetics.
  • Fennell, D. (2004). Determinants of Supplement Usage. Preventive Medicine. 39, 932-9.
  • Fişek K. (1985), Yüz Soruda Türkiye Spor Tarihi, Gerçek Yayınevi, İstanbul
  • Fişek, K. (1998). Devlet politikası ve toplumsal yapıyla ilişkileri açısından dünya'da Türkiye'de spor yönetimi. Bağırgan Yayınevi.
  • Garthe, I., Maughan, M.R.J. (2018). Athletes and Supplements-prevalance and perspectives. International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism. 28(2), 126-138
  • Jahangir A. ve Alamgir, H., (2012), Motivation behind attending fitness clubs in Bangladesh: A survey study on clubs’ members in Sylhet, European Journal of Business and Management, 4 (2), pp. 120-137.
  • Jairoun, A.A., Al-Hemyari, S.S., Shahwan, M., El-Dahiyat, F., Gacem, S.A., Jairoun, M., AL-Tamimi, S.K. (2020). What Are the Beliefs and Behaviours Related to Sport Nutrition Supplements, Particularly Regarding UAE Regulatory Issues, Among Male Fitness Centre Members in Dubai?. Clinical Epidemiology and Global Health, 8(3), 934-938.
  • Karakuş, M. (2014). Sporcularda Ergojenik Destek. Spor Hekimliği Dergisi, 49(4),155- 167.
  • Koncic, M.Z. ve Tomczyk, M. (2013). New Insights Into Dietary Supplements Used in Sport: Active Substances, Pharmacological and Side Effects. Current Drug Targets, 14(9), 1079-1092.
  • Lagrosen, S., ve Lagrosen, Y., 2007 '' Exploring service quality in the health and fitness industry''.Managing Service Quality, 17(1):41-53
  • Lewis, R., Booms, B., 1983. The Marketing Aspects of Service Quality, (L.Berry, G.Shostack, G.Upah) editörlüğünde Chicago: American Marketing, 4 pp.
  • Liu, C., (2021). Knowledge and Experience of Sports Supplements and Ergogenic Aids, with a Specific Focus on Caffeine, in Basketball Athletes. University of Kent, School of Sport and Exercise Science, Master of Science by Research (MScRes) Thesis, Canterbury.
  • López-Samanes, A., Ortega Fonseca, J.F., Fernández Elías, V.E. Borreani, S., MatéMuñoz, J.L., Kovacs, M.S. (2015). Nutritional Ergogenic Aids in Tennis. Strength and Conditioning Journal, 37(3), 1-11.
  • Maughan, R.J., Burke, L.M., Dvorak, J., Larson-Meyer, D.E., Peeling, P., Phillips, S.M., Rawson, E.S., Walsh, N.P., Garthe, I., Geyer, H., Meeusen, R., Loon, L.J.C., Shirreffs, S.M., Spriet, L.L., Stuart, M., Vernec, A., Currell K., Ali V.M., Budgett, R.G.M., Ljungqvist, A., Mountjoy, M., Pitsiladis, Y.P., Soligard, T., Erdener, U., Engebretsen, L. (2018). IOC consensus statement: dietary supplements and the highperformance athlete. British Journal of Sports Medicine. 52, 439-455.
  • McPherson, Barry D, James E. Curtis and John W. Loy. The social significance of sport: an introduction to the sociology of sport. Human Kinetics Publishers, 1989.
  • Mucuk, İ. (2009) Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul
  • Orel, F. D. (2003). Turizmde hizmet pazarlaması: Türkiye açısından Rusya pazarı. Karakan Kitabevi.
  • Thein, L. A., Thein, J. M. ve Landry, G. L. (1995). Ergogenic Aids. Physical Therapy, 75(5),426-439.
  • Tütüncü, Ö. (2001), Yiyecek İçecek İşletmelerinde Müşteri Tatmininin Ölçülmesi, Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Uyguç, N. (1998), Hizmet Sektöründe Kalite Yönetimi, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir.
  • Yıldız, S.M. (2008). Spor hizmetleri kalitesini değerlendirmede kullanılabilecek hizmet kalitesi modelleri ve ölçüm araçları. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(3), 38-48.
  • Yıldız, S.M., Tüfekçi, O., (2010), Fitness Merkezi Müşterilerinin Hizmet Kalitesine Yönelik Beklenti ve Algılarının Değerlendirilmesi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (24), ss. 1-11.
  • Yükselen, C. (2003) Pazarlama İlkeleri – Yönetim, Detay yayıncılık, Ankara
  • Wollschlaeger, B. (2003). The Dietary Supplement and Health Education Act and Supplements: Dietary and Nutritional Supplements Need No More Regulations. International Journal of Toxicology, (22),387-390.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor ve Egzersiz Beslenmesi, Egzersiz ve Spor Bilimleri, Fiziksel Aktivite ve Sağlık
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Serkan Yılmazoğlu 0000-0002-9317-6659

Erken Görünüm Tarihi 29 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmazoğlu, S. (2023). FİTNESS MERKEZLERİNDE HİZMET KALİTESİ VE SUPPLEMENT KULLANIMI. Dede Korkut Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 14-22.