Müzikte olduğu gibi hareket eğitiminin de temelini ritim oluşturur. Ritim, hareketin akımının düzenini ve periyodik tekrarını sağlayan bir uyarıcı niteliğindedir. Spor ve konservatuvar eğitiminde ritim algısı başarıya etki eden önemli bir faktördür. Bu araştırmada spor ve konservatuvar eğitimi alan üniversite öğrencilerinin ritim algıları incelenmiştir.
Çalışma, 2020-2021 öğretim yılında Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri ve Türk Müziği Konservatuvarında öğrenim gören toplam 75 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Çalışma grubunun ritim algılarındaki başarı durumlarını ölçmek için Müzikal Kulak Testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler arasında karşılaştırma yapmak için Independent Samples T testi ile One Way ANOVA parametrik testleri kullanılmıştır.
Elde edilen bulgular neticesinde, konservatuvar eğitimi alan öğrencilerin, spor eğitimi alan öğrencilerden anlamlı düzeyde daha yüksek ritim puanı aldığı tespit edilmiş (p<0.05) ve ritim testi puanlarının bölüm değişkeni açısından anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür.
Çalışmanın verilerine dayanarak ritim algısının spor eğitimi alan öğrencilerde daha düşük olması aynı zamanda hareketin algı ve uygulamasında da sorunlar yaşayabileceğinin bariz göstergesidir. Çünkü istemli ve düzenli hareketlerin yapılabilmesinde ritim uyarıcı niteliğindedir. İnsanın içindeki bu uyarıcının, geliştirilmesi ve organize edilmesi ritim eğitimi ile mümkündür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 23 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 4 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.