Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNDE ÇEŞİTLİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ ÖĞRENCİLERİN DERSE KATILIMINDAKİ ÖNEMİ VE SERGİLENME SIKLIĞI*

Yıl 2002, Cilt: 7 Sayı: 4, 3 - 14, 10.10.2002

Öz

Bu çalışmanın amacı, öğretmen
ve öğrenci davranışlarının beden eğitimi derslerine öğrenci katılımındaki önemi
ve sergilenme sıklığının öğretmen ve öğrenci algısına göre değerlendirilmesidir.

Çalışmaya ilköğretim ikinci
kademesinde görev yapan 722 beden eğitimi öğretmeni ve 965 ilköğretim ikinci
kademesine devam eden öğrenci katılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından öğretmen
ve öğrenciler için ayrı ayrı geliştirilen 5 dereceli Likert tipi iki ayrı anket
yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı (yüzde, ortalama)
istatistikler kullanılmıştır.

Öğrenciler özellikle derste
öğretilen konuların açık ve anlaşılır şekilde sunulması (M=4.39), hareketlerin
açık ve anlaşılır düzeyde gösterilmesi (M=4.40), hatalı ya da eksik yapılan
hareketlerin düzeltilmesi (M=4.46), ve öğretmenin kendilerini öğrenmeye ve başarmaya
motive etmek için çaba sarf etmesini (M=4.36) çok önemli gördüklerini vurgulamışlardır.
Öğretmenlerin, öğrencilerin beden eğitimi derslerinde başarılı olabilmeleri
için derslere aktif olarak katılmaları ve derse düzenli devam etmelerinin
(M=4.56) gerekli olduğunu, ayrıca dersi önemseme, ilgi gösterme derse motive
olmalarının (M=4.64), ve derste hareketleri yapmaya çalışmalarının çok önemli
olduğunu vurgulamışlardır (M=4.60).

 









Beden eğitimi derslerinde öğrenci katılımında çok
önemli görülen davranışların çoğunluğunun öğretmen ve öğrenciler tarafından
yeterince sergilenmediği ortaya çıkmıştır

Kaynakça

  • 1. Çiçek, Ş (1998), “Evaluation of Physical Education Teacher Education at Middle East Technical University”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • 2. Çiçek, fi. , & Koçak, S. “An Evaluation of the Effectiveness of Physical Education Teacher Education in Turkey”. Paper Presented at AISEP’97 World Congress on Teaching, Coaching and Fitness Needs in Physical Education and Sport Sciences. Singapore. 4-6 December, 1997, s:31.
  • 3. Çamlıyer, H., (Aralık, 1991) “İlkokullarda Beden Eğitimi Dersi Uygulamalarının Öğretim Programları Kapsamında İncelenmesine İlişkin Bir Araştırma”. I. Ulusal Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu. Ankara: Milli Eğitim Basımevi, , s:197-202.
  • 4. Demirhan, G. (1992) “Günlük Dersin İşleniş Aşamaları ve Öğretmen Davranışları”. Spor Bilimleri 2. Ulusal Kongresi. Ankara: Onlar Ajans ve Matbaa., 20-22 Kasım, s:362-366.
  • 5. Devlet Planlama Teşkilatı (2000). “Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı: Beden eğitimi, Spor ve İstanbul Olimpiyatları Özel İhtisas Komisyonu Raporu.” [‹nternet. http://www.ekutup.dpt.gov.tr/eğitim/beden/oik530.pdf adresinden ulaşılabilir.

IMPORTANCE AND FREQUENCY OF VARIOUS TEACHER AND STUDENT BEHAVIOR ON STUDENT PARTICIPATION IN PHYSICAL EDUCATION CLASS

Yıl 2002, Cilt: 7 Sayı: 4, 3 - 14, 10.10.2002

Öz

The purpose of this study was determination of importance and frequency of teacher and student behaviors on
student participation during implementation of teaching and learning activities in physical education class .
Participants were 722 physical education teachers and 965 students enrolled in second stage of elementary
school. For students and teachers responses, data were collected by five point Likert type questionnaire.
Descriptive statistics (percentage & mean) were used to analyze data.
The results of student responses indicated that the most important teacher behavior for their achievement in
physical education were clear and simple explanation of topics (M=4.39), adequate demonstration of the skills
(M=4.40), providing feedback for an inadequate or incorrect implementation of skills (M=4.46), and motivation
of students for learning and success in physical education class (M=4.36). Teachers explained that regular
attendance and active participation of students to the activities (M=4.56), showing higher motivation and
interest towards physical education class (M=4.64), and trying to perform activities in class (M=4.60) were the
most important behaviors of students needed for their achievement in physical education.
It was concluded that most of the student behaviors and teacher behaviors perceived as important for student
participation in physical education class were not presented adequately by both students and teachers.

Kaynakça

  • 1. Çiçek, Ş (1998), “Evaluation of Physical Education Teacher Education at Middle East Technical University”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • 2. Çiçek, fi. , & Koçak, S. “An Evaluation of the Effectiveness of Physical Education Teacher Education in Turkey”. Paper Presented at AISEP’97 World Congress on Teaching, Coaching and Fitness Needs in Physical Education and Sport Sciences. Singapore. 4-6 December, 1997, s:31.
  • 3. Çamlıyer, H., (Aralık, 1991) “İlkokullarda Beden Eğitimi Dersi Uygulamalarının Öğretim Programları Kapsamında İncelenmesine İlişkin Bir Araştırma”. I. Ulusal Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu. Ankara: Milli Eğitim Basımevi, , s:197-202.
  • 4. Demirhan, G. (1992) “Günlük Dersin İşleniş Aşamaları ve Öğretmen Davranışları”. Spor Bilimleri 2. Ulusal Kongresi. Ankara: Onlar Ajans ve Matbaa., 20-22 Kasım, s:362-366.
  • 5. Devlet Planlama Teşkilatı (2000). “Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı: Beden eğitimi, Spor ve İstanbul Olimpiyatları Özel İhtisas Komisyonu Raporu.” [‹nternet. http://www.ekutup.dpt.gov.tr/eğitim/beden/oik530.pdf adresinden ulaşılabilir.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şeref Çiçek Bu kişi benim

Settar Koçak

Sadettin Kirazcı

Yayımlanma Tarihi 10 Ekim 2002
Gönderilme Tarihi 10 Temmuz 2002
Kabul Tarihi 10 Eylül 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 7 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çiçek, Ş., Koçak, S., & Kirazcı, S. (2002). BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNDE ÇEŞİTLİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ ÖĞRENCİLERİN DERSE KATILIMINDAKİ ÖNEMİ VE SERGİLENME SIKLIĞI*. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(4), 3-14.

Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.


Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.