Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YÜKSEK ÖĞRETİME GENEL VE ÖZEL YETENEK SINAVI İLE BAŞLAYAN ÖĞRENCİLERİN EMPATİK BECERİLER AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2005, Cilt: 10 Sayı: 4, 33 - 40, 01.10.2005

Öz

Bu araştırmada, üniversiteye Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) ve Özel Yetenek
Sınavı yoluyla alınan öğrencilerin empatik beceri düzeyleri karşılaştırılmaktadır.
Araştırmanın örneklemi toplam 343 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin empatik
beceri düzeyleri Dökmen (1988) tarafından geliştirilen Empatik Beceri Ölçeği –
B Formu ile ölçülmüştür. Verilerin analizinde ise t – testi tekniği
kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulguları, üniversiteye özel yetenek
sınavı ile alınan Resim, Müzik ve Beden Eğitimi ve Spor alanlarında öğrenim
gören öğrencilerin empatik beceri düzeylerini, Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) ile
alınan öğrencilerin empatik beceri düzeylerinden daha yüksek olduğunu
göstermektedir.

Kaynakça

  • 1. Altekin, F. (1995). "Tiyatro", "iç Mimarlık ve Çevre Tasarımı" Bölümlerindeki Öğrencilerin Empatik Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması. Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. s.47.
  • 2. Bayhan, M. (1999). Özel Yetenek Sınavı Sonuçlarına Göre Üniversiteyi Kazanan Öğrenciler ile Öğrenci Yerleştirme Sınavı Sonuçlarına Göre Üniversiteyi Kazanan Öğrencilerin Kendini Kabul Düzeylerinin Karşılaştırılması. Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. ss.72-78.
  • 3. Bilen, M. (Tarihsiz). Sağlıklı insan ilişkileri. Geliştirilmiş 4. Baskı. Ankara: Sistem Ofset. ss.4 – 6.
  • 4. Barrio, D. V. (2004). Relationship Between Empathy and the Big Five Personality Traits in a Sample of Spanish Adolescents, Social Behavior and Personality. 32 (7), ss.677 – 682.
  • 5. Davis, C. M. (2003). Empathy and Transcendence. Topics in Geriatric Rehabilitation. Vol.19, No:4, ss.265 – 274.

THE COMPARISON BETWEEN UNIVERSITY STUDENTS WHO ENTERS THE UNIVERSITY WITH SPECIAL ABILITY EXAMINATION AND GENERAL ABILITY EXAMINATION IN TERMS OF THE EMPATHIC ABILITIES

Yıl 2005, Cilt: 10 Sayı: 4, 33 - 40, 01.10.2005

Öz

Empathic
skill levels differences with regard to university entrance exam (Student
Selective Exam and Special Ability Exam) were studied using 343 university
students. Empathic skill levels were measured with Empathic Skill Inventory – B
Form which was developed by Dökmen (1988). The data were analyzed with t – test
technique. The results supported that the empathic skill levels of students who
were enter the university with (Special Ability Exam) were higher than other
students who were enter the university with ÖSS exam.

Kaynakça

  • 1. Altekin, F. (1995). "Tiyatro", "iç Mimarlık ve Çevre Tasarımı" Bölümlerindeki Öğrencilerin Empatik Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması. Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. s.47.
  • 2. Bayhan, M. (1999). Özel Yetenek Sınavı Sonuçlarına Göre Üniversiteyi Kazanan Öğrenciler ile Öğrenci Yerleştirme Sınavı Sonuçlarına Göre Üniversiteyi Kazanan Öğrencilerin Kendini Kabul Düzeylerinin Karşılaştırılması. Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. ss.72-78.
  • 3. Bilen, M. (Tarihsiz). Sağlıklı insan ilişkileri. Geliştirilmiş 4. Baskı. Ankara: Sistem Ofset. ss.4 – 6.
  • 4. Barrio, D. V. (2004). Relationship Between Empathy and the Big Five Personality Traits in a Sample of Spanish Adolescents, Social Behavior and Personality. 32 (7), ss.677 – 682.
  • 5. Davis, C. M. (2003). Empathy and Transcendence. Topics in Geriatric Rehabilitation. Vol.19, No:4, ss.265 – 274.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Sardoğan Bu kişi benim

Seydi Ahmet Ağaoğlu

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2005
Gönderilme Tarihi 12 Eylül 2005
Kabul Tarihi 2 Ocak 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 10 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Sardoğan, M., & Ağaoğlu, S. A. (2005). YÜKSEK ÖĞRETİME GENEL VE ÖZEL YETENEK SINAVI İLE BAŞLAYAN ÖĞRENCİLERİN EMPATİK BECERİLER AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(4), 33-40.

Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.


Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.