Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Motivation to Participate University Sports Teams, Expectations and Problems Faced with the University Students

Yıl 2016, Cilt: 21 Sayı: 1-4, 13 - 21, 01.12.2017

Öz

The purpose of this study was to determine expectations, problems and
motivation to participate aerobics activity of the students participating
university teams. Qualitative Methods were used in this study. Participants of
the study were 5 female and 3 male voluntary athletes from the members of the
Abant Izzet Baysal University’s Aerobics team. The data were collected to use
the methods of interview, observation and dairy. In order to analyze the data,
content analyze method was used and themes were constructed by coding analyzed
data. The results of the analyses revealed that for athletes’ motivation to
participate sports activities; guidance, socialization, and confidence, for
expectation; democrat and autocrat management style and expectation of success,
for the problems faced with the athletes; inadequate planning, facilities, burn-out,
availability problems of the facilities, and not to have competition
reliability like themes were found. The results of this study were compared and
discussed with the other related studies.

Kaynakça

  • Çoban, B., Devecioğlu, S., Güler, G., Zirek, O., Sivrikaya, M. ve Turan, M. (2003). Okul takımlarında faaliyet gösteren sporcu öğrencilerin faaliyet amaçları ve beklentileri üzerine bir çalışma (Elazığ ili örneği). Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi (396-404), Ankara.
  • Demir, C. ve Demir, N. (2002). Bireylerin boş zaman faaliyetlerine katılmalarını etkileyen faktörler ile cinsiyet arasındaki ilişki: lisans öğrencilerine yönelik bir uygulama. Ege Akademik Bakış Dergisi, 6(1), 36-48.
  • Ersoy, A., Kalkavan, A., Kalfa, M., Özdilek Ç., Demirel M., Bişgin H. ve Eynur B.R. (2006). Üniversitelerarası Türkiye şampiyonasına katılan sporcuların kendi üniversitelerinden beklentileri. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi (887), Muğla.
  • Ullrich-French, S. ve Smith, A. L. (2006). Perceptions of relationships with parents and pers in youth sport: ındependent and combined prediction of motivational outcomes. Psychology of Sport and Exercise, 7(2), 193-214.
  • Mansuroğlu, S. (2002). Akdeniz üniversitesi öğrencilerinin serbest zaman özellikleri ve dış mekan rekreasyon eğilimlerinin belirlenmesi. Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 15(2), 53-62.
  • Michelle, M.P., Albert V.C. ve Todd, M.L. (2005). The influence of team norms on the cohesion–self-reported performance relationship: a multi-level analysis. Psychology of Sport and Exercise 6(4), 479–493.
  • Smith, A. L. (2003). Peer relationships in physical activity context: a road less travelled in youth sport and exercise psychology research. Psychology of Sport and Exercise, 4(1), 25-39.
  • Süzer, M. (1997). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Alışkanlıkları (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Westre, K. R. ve Weiss, M. R. (1991). The relationship between perceived coaching behaviors and group cohesion in high school football teams. The Sport Psychologist, 5(1), 41-54.
  • Zorba, E., Zorba, E., Kesim, Ü., Ağılönü, A., Cerit, E. (2006). Üniversite öğrencilerinin rekreatif etkinlere katılım düzeylerinin belirlenmesi. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi (43), Muğla.

Üniversite Öğrencilerinin Sportif Okul Takımlarına Katılım Motivleri, Beklentileri ve Karşılaştıkları Problemler

Yıl 2016, Cilt: 21 Sayı: 1-4, 13 - 21, 01.12.2017

Öz

Bu çalışma,
okul takımlarında faaliyet gösteren sporcu öğrencilerin step aktivitesine
katılım motivleri, beklentileri ve karşılaştıkları problemlerin tespit edilmesi
amacı ile yapılmıştır. Araştırma da nitel araştırma yöntem ve teknikleri
kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları Abant İzzet Baysal Üniversitesi Step
Aerobik takımında yer alan 5 bayan ve 3 erkek sporcudan oluşmaktadır. Araştırma
verileri, katılımcılara uygulanan “görüşme” ve “günlük tutma” metodu
kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analiz çözümleme yöntemi
kullanılmıştır. Betimsel analiz ile özetlenen ve yorumlanan veriler, kodlanarak
temalar bulunmuştur. Analizler sonucunda katılımcıların sportif aktivitelere
katılım motivleri; Yönlendirme, Sosyalleşme, Sosyalleşme ve güven, bu
aktivitelerden beklenti olarak; otokrat ve demokrat yönetim ve başarılı olma
isteği, karşılaşılan problemler olarak ise; yetersiz planlama, bıkkınlık,
ulaşım problemi, yetersiz tesis ve olanaklar ile yarışma güvenirliğinin
olmayışı gibi temalar bulunmuştur. Bu sonuçlar ilgili araştırmaların sonuçları
ile karşılaştırılarak tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Çoban, B., Devecioğlu, S., Güler, G., Zirek, O., Sivrikaya, M. ve Turan, M. (2003). Okul takımlarında faaliyet gösteren sporcu öğrencilerin faaliyet amaçları ve beklentileri üzerine bir çalışma (Elazığ ili örneği). Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi (396-404), Ankara.
  • Demir, C. ve Demir, N. (2002). Bireylerin boş zaman faaliyetlerine katılmalarını etkileyen faktörler ile cinsiyet arasındaki ilişki: lisans öğrencilerine yönelik bir uygulama. Ege Akademik Bakış Dergisi, 6(1), 36-48.
  • Ersoy, A., Kalkavan, A., Kalfa, M., Özdilek Ç., Demirel M., Bişgin H. ve Eynur B.R. (2006). Üniversitelerarası Türkiye şampiyonasına katılan sporcuların kendi üniversitelerinden beklentileri. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi (887), Muğla.
  • Ullrich-French, S. ve Smith, A. L. (2006). Perceptions of relationships with parents and pers in youth sport: ındependent and combined prediction of motivational outcomes. Psychology of Sport and Exercise, 7(2), 193-214.
  • Mansuroğlu, S. (2002). Akdeniz üniversitesi öğrencilerinin serbest zaman özellikleri ve dış mekan rekreasyon eğilimlerinin belirlenmesi. Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 15(2), 53-62.
  • Michelle, M.P., Albert V.C. ve Todd, M.L. (2005). The influence of team norms on the cohesion–self-reported performance relationship: a multi-level analysis. Psychology of Sport and Exercise 6(4), 479–493.
  • Smith, A. L. (2003). Peer relationships in physical activity context: a road less travelled in youth sport and exercise psychology research. Psychology of Sport and Exercise, 4(1), 25-39.
  • Süzer, M. (1997). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Alışkanlıkları (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Westre, K. R. ve Weiss, M. R. (1991). The relationship between perceived coaching behaviors and group cohesion in high school football teams. The Sport Psychologist, 5(1), 41-54.
  • Zorba, E., Zorba, E., Kesim, Ü., Ağılönü, A., Cerit, E. (2006). Üniversite öğrencilerinin rekreatif etkinlere katılım düzeylerinin belirlenmesi. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi (43), Muğla.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Devrim Bulut Bu kişi benim

Hanifi Üzüm

Müberra Çelebi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 2 Nisan 2017
Kabul Tarihi 5 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 21 Sayı: 1-4

Kaynak Göster

APA Bulut, D., Üzüm, H., & Çelebi, M. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Sportif Okul Takımlarına Katılım Motivleri, Beklentileri ve Karşılaştıkları Problemler. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 21(1-4), 13-21.

Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.


Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.