Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of value levels of secondary school students towards Physical Education and Sports lesson in terms of various variables: Batman province example

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 4, 661 - 676, 01.10.2018
https://doi.org/10.24289/ijsser.464221

Öz










The aim of this study is to examine the value
levels of secondary school students towards physical education and sports
lesson according to various variables. The study group of this research, which
is descriptive in the screening model constitutes 373 students who study in the
Secondary school located in the Batman province center during the academic year
of 2017-2018 spring term. The data of the study were collected with
"Physical Education and Sport Classroom Value Scale".It was observed
that secondary school students showed the highest value level of “awareness”
(4,54±0,56) and the lowest value level of “national culture and cooperation”
(3,77±1,06) regarding Physical Education and sports. Other sub-dimensions are
"Respect" (4,45 ± 0,56), "Solidarity" (4,29 ± 0,61),
"Healthy Living and Nutrition" (4,25 ± 0,71), respectively; and
determine the value levels of students. 
In this study, it was concluded that secondary school students
frequently and always display the values related to physical education and sports
lessons and they are aware of these values.

Kaynakça

  • Aydın, M.Z. ve Akyol, Ş. (2012). Okulda Değerler Eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları.Coşkun Y, Yıldırım A.(2009) Üniversite Öğrencilerinin Değer Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 1: 311- 28Devecioğlu, S. ve Sarıkaya, M. (2006). Sporcu Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Değişkenler Işığında Profillerinin Belirlenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 301-314. Doğan, H. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Önder Matbaacılık.Ekşi, H. (2003). Temel İnsani Değerlerin Kazandırılmasında Bir Yaklaşım: Karakter Eğitimi Programları. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(1), 79-96.Erdem, A.R. (2003). Üniversite Kültüründe Önemli Bir Unsur: Değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(4), 55-72Fairclough, S., & Stratton, G. (2004). ‘Physical education makes you fit and healthy’. Physical education's contribution to young people's physical activity levels. Health education research, 20(1), 14-23.Fidan, N. ve Erden, M. (1991). Eğitime Giriş. Ankara: Feryal Matbaacılık.Güçlü, M. (2015). Türkiye’de Değerler Eğitimi Konusunda Yapılan Araştırmalar. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(38), 720-732.Halstead, J.M. ve Taylor, M.J. (2000). Learning and Teaching About Values: A Review of Recent Research. Cambridge Journal of Education, 30(2), 169–202.Hünük, D. (2006). Ankara İli Merkez İlçelerindeki İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının Sınıf Düzeyi, Öğrenci Cinsiyeti, Öğretmen Cinsiyeti Ve Spora Aktif Katılımları Açısından Karşılaştırılması. Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.Haralambos, M. (1987). Sociology: Themes and Perspectives. London: Bell & Hyman.İlker, E. G. A. (2010). Farklı motivasyonel iklimlere göre işlenen beden eğitimi derslerinin öğrencilerin başarı hedefleri, motivasyonel stratejileri ve beden eğitimine ilişkin tutumları üzerine etkisi. Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Ankara.Makula V. (2003). Values of the human body in physical culture: comparative analysis of eastern european research on body concepts. International Sports Studies, 25(2), 40- 49
  • MEB (2010). İlk Ders. MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı 2010/53 Sayılı Genelge.Merton, R.K. (1964). Social Theory and Social Structure Glencoe: The Free PresMilli Eğitim Temel Kanunu, 1739. R.Gazete: 4/6/1973, Sayı: 14574Özdemir, K. (2017). Tarih Dersi Öğretim Programının Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 2(4), 240-257.Senemoğlu, N. (2007). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gönül YayıncılıkSuh, B.K. ve Traiger, J. (1999). Teaching Values Through Elemantory Social Studies and Literatrue Curricula. Education. Education, 119(4), 723–727.Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2017). Müfredatta Yenileme ve Değişiklik Çalışmalarımız Üzerine, Ankara.Tezcan, M. (1991). Toplumsal ve Kültürel Değişme. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayını, 22-24. Turan, R. ve Ulusoy K. (2016). Farklı Yönleryle Değerler Eğitimi. Pegem Akademi, Ankara.Yapıcı, A., Kutlu, M.O. ve Bilican, F.I. (2012). Öğretmen Adaylarının Değer Yönelimleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 42(42). Yücekaya, M. A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin değerlerinin incelenmesi (Master's thesis, İnönü Üniversitesi/Sağlık Bilimleri Enstitüsü/Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı).

Ortaokul öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine yönelik değer düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Batman il örneği

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 4, 661 - 676, 01.10.2018
https://doi.org/10.24289/ijsser.464221

Öz

Bu çalışmanın amacı ortaokul
öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik değer düzeylerinin çeşitli
değişkenlere göre incelenmesidir. Tarama modelinde betimsel nitelikte
desenlenen bu araştırmanın çalışma grubunu; 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar
döneminde Batman İl Merkezi Ortaokullarında okuyan 373 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmanın verileri “Beden Eğitimi ve Spor Dersi Değer Ölçeği” ile
toplanmıştır.










Ortaokul öğrencilerinin beden
eğitimi ve spor dersine ilişkin en yüksek değer düzeyini “Farkındalık”
(4,54±0,56), en düşük değer düzeyini ise “Milli Kültür ve Beraberlik”
(3,77±1,06) boyutunda sergiledikleri görülmüştür. Diğer alt boyutlar olan
“Saygı” (4,45±0,56) ikinci sırada, “Dayanışma” (4,29±0,61) üçüncü sırada,
“Sağlıklı Yaşam ve Beslenme” (4,25±0,71) ise dördüncü sırada öğrencilerin değer
düzeylerini belirlemektedir. Çalışmada ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve
spor dersine ilişkin değerleri sıklıkla ve her zaman sergiledikleri ve bu
değerlerden haberdar oldukları sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aydın, M.Z. ve Akyol, Ş. (2012). Okulda Değerler Eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları.Coşkun Y, Yıldırım A.(2009) Üniversite Öğrencilerinin Değer Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 1: 311- 28Devecioğlu, S. ve Sarıkaya, M. (2006). Sporcu Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Değişkenler Işığında Profillerinin Belirlenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 301-314. Doğan, H. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Önder Matbaacılık.Ekşi, H. (2003). Temel İnsani Değerlerin Kazandırılmasında Bir Yaklaşım: Karakter Eğitimi Programları. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(1), 79-96.Erdem, A.R. (2003). Üniversite Kültüründe Önemli Bir Unsur: Değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(4), 55-72Fairclough, S., & Stratton, G. (2004). ‘Physical education makes you fit and healthy’. Physical education's contribution to young people's physical activity levels. Health education research, 20(1), 14-23.Fidan, N. ve Erden, M. (1991). Eğitime Giriş. Ankara: Feryal Matbaacılık.Güçlü, M. (2015). Türkiye’de Değerler Eğitimi Konusunda Yapılan Araştırmalar. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(38), 720-732.Halstead, J.M. ve Taylor, M.J. (2000). Learning and Teaching About Values: A Review of Recent Research. Cambridge Journal of Education, 30(2), 169–202.Hünük, D. (2006). Ankara İli Merkez İlçelerindeki İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının Sınıf Düzeyi, Öğrenci Cinsiyeti, Öğretmen Cinsiyeti Ve Spora Aktif Katılımları Açısından Karşılaştırılması. Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.Haralambos, M. (1987). Sociology: Themes and Perspectives. London: Bell & Hyman.İlker, E. G. A. (2010). Farklı motivasyonel iklimlere göre işlenen beden eğitimi derslerinin öğrencilerin başarı hedefleri, motivasyonel stratejileri ve beden eğitimine ilişkin tutumları üzerine etkisi. Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Ankara.Makula V. (2003). Values of the human body in physical culture: comparative analysis of eastern european research on body concepts. International Sports Studies, 25(2), 40- 49
  • MEB (2010). İlk Ders. MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı 2010/53 Sayılı Genelge.Merton, R.K. (1964). Social Theory and Social Structure Glencoe: The Free PresMilli Eğitim Temel Kanunu, 1739. R.Gazete: 4/6/1973, Sayı: 14574Özdemir, K. (2017). Tarih Dersi Öğretim Programının Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 2(4), 240-257.Senemoğlu, N. (2007). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gönül YayıncılıkSuh, B.K. ve Traiger, J. (1999). Teaching Values Through Elemantory Social Studies and Literatrue Curricula. Education. Education, 119(4), 723–727.Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2017). Müfredatta Yenileme ve Değişiklik Çalışmalarımız Üzerine, Ankara.Tezcan, M. (1991). Toplumsal ve Kültürel Değişme. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayını, 22-24. Turan, R. ve Ulusoy K. (2016). Farklı Yönleryle Değerler Eğitimi. Pegem Akademi, Ankara.Yapıcı, A., Kutlu, M.O. ve Bilican, F.I. (2012). Öğretmen Adaylarının Değer Yönelimleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 42(42). Yücekaya, M. A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin değerlerinin incelenmesi (Master's thesis, İnönü Üniversitesi/Sağlık Bilimleri Enstitüsü/Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı).
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Enes Işıkgöz

Melike Esentaş 0000-0001-8980-5662

Mahmut Işıkgöz

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Işıkgöz, M. E., Esentaş, M., & Işıkgöz, M. (2018). Ortaokul öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine yönelik değer düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Batman il örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research, 4(4), 661-676. https://doi.org/10.24289/ijsser.464221
AMA Işıkgöz ME, Esentaş M, Işıkgöz M. Ortaokul öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine yönelik değer düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Batman il örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research. Ekim 2018;4(4):661-676. doi:10.24289/ijsser.464221
Chicago Işıkgöz, Mustafa Enes, Melike Esentaş, ve Mahmut Işıkgöz. “Ortaokul öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine yönelik değer düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından Incelenmesi: Batman Il örneği”. International Journal of Social Sciences and Education Research 4, sy. 4 (Ekim 2018): 661-76. https://doi.org/10.24289/ijsser.464221.
EndNote Işıkgöz ME, Esentaş M, Işıkgöz M (01 Ekim 2018) Ortaokul öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine yönelik değer düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Batman il örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research 4 4 661–676.
IEEE M. E. Işıkgöz, M. Esentaş, ve M. Işıkgöz, “Ortaokul öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine yönelik değer düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Batman il örneği”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 4, sy. 4, ss. 661–676, 2018, doi: 10.24289/ijsser.464221.
ISNAD Işıkgöz, Mustafa Enes vd. “Ortaokul öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine yönelik değer düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından Incelenmesi: Batman Il örneği”. International Journal of Social Sciences and Education Research 4/4 (Ekim 2018), 661-676. https://doi.org/10.24289/ijsser.464221.
JAMA Işıkgöz ME, Esentaş M, Işıkgöz M. Ortaokul öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine yönelik değer düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Batman il örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018;4:661–676.
MLA Işıkgöz, Mustafa Enes vd. “Ortaokul öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine yönelik değer düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından Incelenmesi: Batman Il örneği”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 4, sy. 4, 2018, ss. 661-76, doi:10.24289/ijsser.464221.
Vancouver Işıkgöz ME, Esentaş M, Işıkgöz M. Ortaokul öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine yönelik değer düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Batman il örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018;4(4):661-76.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.