Örgüt yapıları ve örgütsel süreçler belirli bir kurumsal alan içerisinde ve mantıklar çerçevesinde şekil almaktadır. Thornton ve Ocasio (1999; 2008), Meyer ve Rowan (1977) ve DiMaggio ve Powell’ın (1983) söz konusu alandaki örgütlerin zaman içinde birbirine benzediği ve homojen oldukları tezine karşılık, örgütsel alanda iki ya da daha fazla çelişen mantığın da var olabileceği ve homojenlik yerine heterojenliğin görülebileceği iddiasında bulunmuşlardır. Yine, kurumsal kuram yazınında bir örgütsel alan içinde çoklu, kendi içinde ayrışan ve birbiriyle çelişen kurumsal mantıkların, kuralların ve inançların aynı anda bulunabildiği tartışılagelmiştir. Bu çalışmanın amacı farklı kurumsal mantıkların, gelişmekte olan piyasalarda faaliyet gösteren çokuluslu örgütlerle ne şekilde bağdaştırıldığını ve doğan kurumsal karmaşaya verilen cevapların neler olduğunu incelemektir. Yaygın kurumsal mantığı piyasa mantığı (market logic) olan çokuluslu Alman şirketlerinin, Türkiye gibi gelişmekte olan ve topluluk mantığının (community logic) hâkim olduğu bir ülkede çatışan bu iki mantığı ne şekilde bağdaştırdığı araştırılmaktadır.
Institution Institutional Logic Community Logic Market Logic
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 4 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |