Çalışmada iç müşteri
tatmininin dış müşteri tatmini üzerindeki etkisinin belirlemesi amaçlanmış, bu
yüzden Dünyaca ünlü kahve işletmesi zinciri Starbucks Coffee genel müdürü ile
yüz yüze görüşme yapılmıştır. Görüşme sırasında önceden hazırlanmış yarı yapılandırılmış
ölçek kullanılmıştır. Bu çalışma içsel pazarlama kavramına açıklık getirmeye
çalışmış ve Starbucks işletmesinin içsel pazarlama uygulamalarından
bahsedilmiştir. Ayrıca çalışmada Starbucks çalışanlarının içsel pazarlama
kapsamında sosyal ve ekonomik durumları, fiziki çalışma şartları, kişisel
eğitimleri ve bunun gibi çalışanı destekleyici program ve şirket içi/dışı etkinlikler
hakkında bilgiler yer almaktadır. Sonuç olarak; şube sayısı sürekli artan
Starbucks’ın farklı içsel pazarlama yaklaşımlarıyla çalışanlarına ulaştığı ve
kendilerine özgü bir içsel pazarlama yaklaşımı ile oluşturdukları görülmüştür
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 17 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.