Trafikteki
taşıt sayısının artması ile birlikte trafik akışı için birçok senaryo oluşturulmaktadır.
Bununla birlikte taşıtların trafikteki bekleme süreleri de sürekli artmaktadır.
Yanlış tasarlanmış bir trafik planı trafik sıkışıklığına ve çevresel
problemlere neden olmaktadır. Bu çalışmada dört fazlı bir kavşaktaki çevresel
etkilerin incelenebilmesi için CO2 eşdeğeri emisyon değerleri (karbon ayak izi)
hesaplanmıştır. Kavşaktaki CO2 eşdeğeri emisyonunun hesaplanabilmesi için
eşitlikler türetilmiştir. Bu hesaplamalar yapılırken rölanti stop-start
sisteminin ve elektrikli taşıt sayısının etkisi de bir gelecek senaryosu olarak
ele alınmıştır. Yapılan çalışma neticesinde elektrikli taşıt sayının az
miktarda değişimi, kavşakta oluşan CO2 eşdeğeri emisyonunu önemli derecede
azalttığı görülmüştür. Bununla birlikte rölanti stop-start sisteminin
kullanılması ile birlikte CO2 eşdeğeri emisyonun az da olsa azaltılabileceği
görülmüştür.
With
the increase in the number of vehicles in traffic, there are many scenarios for
traffic flow. On the other hand, the waiting times of the vehicles in traffic
are constantly increasing. A misplaced traffic plan leads to traffic congestion
and environmental problems. In this study, CO2 equivalent emission
values (carbon footprint) were calculated in order to examine the environmental
effects in a four-phase intersection. Equations were derived to calculate CO2
equivalent emission at the intersection. The effect of the idle stop-start
system and the number of electric vehicles was also considered as a future
scenario. As a result of the study, it was observed that the small number of
electric vehicles decreased the CO2 equivalent emission at the intersection
significantly. However, with the use of the idle stop-start system, it has been
observed that CO2 equivalent emissions can be reduced.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |