Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOCIAL MEDIA BRAND IMAGES OF TURKISH OLYMPIC ATHLETES

Yıl 2022, Cilt: 20 Sayı: 2, 28 - 42, 30.06.2022
https://doi.org/10.33689/spormetre.1014240

Öz

Kaynakça

  • Arai, A., Ko, Y. J., Kaplanidou, K. (2013). Athlete brand image: Scale development and model test. European Sport Management Quarterly, 13(4), 383-403. doi:10.1080/16184742.2013.811609
  • Bişkin, F., Kaya, F. (2011). İş yaşamında kişisel marka. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 11 (21), 555-570.
  • Brooks, A. K., Anumudu, C. (2016). Identity development in personal branding instruction: Social narratives and online brand management in a global economy. Adult Learning, 27 (1), 23-29. doi:10.1177/1045159515616968
  • Deliautaitė, K., Baubonytė, S., Staškevičiūtė-Butienė, I., Valantinė, I. (2021). Athlete brand development in social media: Analysis of students’ attitudes. Baltic Journal of Sport and Health Sciences. 2 (121). 34-40. doi:10.33607/bjshs.v2i121.1086
  • Doyle, J. P., Su, Y., Kunkel, T. (2020). Athlete branding via social media: Examining the factors influencing consumer engagement on Instagram. European Sport Management Quarterly. doi:10.1080/16184742.2020.1806897
  • Gürel, E., Arslan, E. (2020). Kişisel marka ve kişisel markalaşma: Bir literatür çalışması. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 10 (3), 694-706. doi:10.48146/odusobiad.788591
  • Karaduman, İ. (2016). Kişisel marka yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kaytaz Yiğit, M. (2021). Kişisel markalaşma üzerine bir derleme çalışması. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18 (39), 895-928. doi:10.26466/opus.846679
  • Khedher, M. (2014). Personal branding phenomenon. International Journal of Information, Business and Management, 6 (2), 29-40.
  • Kunkel, T., Biscaia, R. (2020). Sport brands: Brand relationships and consumer behavior. Sport Marketing Quarterly, 29, 3-17. doi:10.32731/SMQ.291.032020.01
  • Kunkel, T., Doyle, J., Na, S. (2020). Becoming more than an athlete: Developing an athlete’s personal brand using strategic philanthropy. European Sport Management Quarterly. doi:10.1080/16184742.2020.1791208
  • Mahmoudian, A., Boroujerdi, S. S., Mohammadi, S., Delshab, V., Pyun, D. Y. (2021). Testing the impact of athlete brand image attributes on fan loyalty. Journal of Business and Industrial Marketing, 36 (2), 244-255. doi:10.1108/JBIM-10-2019-0464
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). An Expanded sourcebook: Qualitative data analysis. (2. edition). Thousand Oaks, California: SAGE Publications, Inc.
  • Pawar, A. (2016). The power of personal branding. International Journal of Engineering and Management Research, 6 (2), 840-847.
  • Peters, T. (1997). The brand called you. Fast Company, 10, 83-89.
  • Petruca, I. (2016). Personal branding through social media. International Journal of Communication Research, 6 (4), 389-392.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (10. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

TÜRK OLİMPİK SPORCULARIN SOSYAL MEDYA MARKA İMAJLARI

Yıl 2022, Cilt: 20 Sayı: 2, 28 - 42, 30.06.2022
https://doi.org/10.33689/spormetre.1014240

Öz

Bu çalışma, Türk olimpik sporcuların Instagram gönderileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Amaç, Türk olimpik sporcuların sosyal medyada sporcu marka imajlarını nasıl yansıttıklarını değerlendirmektir. Bu doğrultuda, Arai ve ark. (2013) tarafından geliştirilmiş olan sporcu marka imajı modelinden (model of athlete brand image / MABI) yararlanılmıştır. Modelde gösterilen temalardan bir kontrol listesi hazırlanmış ve Türk olimpik sporcuların paylaşmış olduğu Instagram gönderileri bu temalar çerçevesinde incelenmiştir. Bir başka deyişle, MABI’da gösterilen sporcu marka imajı temalarının Türk olimpik sporcular tarafından sosyal medyada hangi ölçülerde yansıtıldığı ortaya çıkarılmıştır. İncelenen toplam 5521 gönderiden 126 tanesinin hiçbir temayı yansıtmadığı görülmüştür. Geriye kalan 5395 gönderiden yansıyan toplam alt tema sayısı ise 9112’dir. Bu temaların %36,65’i pazarlanabilir yaşam şekli, %32,27’si sportif performans, %31,08 de çekici görünüm ana temalarına karşılık gelmektedir. Alt temalar bazında bakıldığında en çok yansıtılan alt tema sportif uzmanlıktır (%29,69). En az yansıtılan alt tema ise rekabettir (%0,01). Çalışma kapsamında kadın sporcular ile erkek sporcular arasında kıyaslamalar yapılmıştır. Ayrıca belirlenmiş olan üç farklı yaş grubu arasında da çeşitli kıyaslamalar gerçekleştirilerek çalışma sonlandırılmıştır. Bu çalışmanın ortaya koyduğu bulgular hem gelecekteki araştırmacılara kapı aralamakta hem de uygulamada var olan bazı eksiklikleri gün yüzüne çıkarmaktadır.

Kaynakça

  • Arai, A., Ko, Y. J., Kaplanidou, K. (2013). Athlete brand image: Scale development and model test. European Sport Management Quarterly, 13(4), 383-403. doi:10.1080/16184742.2013.811609
  • Bişkin, F., Kaya, F. (2011). İş yaşamında kişisel marka. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 11 (21), 555-570.
  • Brooks, A. K., Anumudu, C. (2016). Identity development in personal branding instruction: Social narratives and online brand management in a global economy. Adult Learning, 27 (1), 23-29. doi:10.1177/1045159515616968
  • Deliautaitė, K., Baubonytė, S., Staškevičiūtė-Butienė, I., Valantinė, I. (2021). Athlete brand development in social media: Analysis of students’ attitudes. Baltic Journal of Sport and Health Sciences. 2 (121). 34-40. doi:10.33607/bjshs.v2i121.1086
  • Doyle, J. P., Su, Y., Kunkel, T. (2020). Athlete branding via social media: Examining the factors influencing consumer engagement on Instagram. European Sport Management Quarterly. doi:10.1080/16184742.2020.1806897
  • Gürel, E., Arslan, E. (2020). Kişisel marka ve kişisel markalaşma: Bir literatür çalışması. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 10 (3), 694-706. doi:10.48146/odusobiad.788591
  • Karaduman, İ. (2016). Kişisel marka yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kaytaz Yiğit, M. (2021). Kişisel markalaşma üzerine bir derleme çalışması. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18 (39), 895-928. doi:10.26466/opus.846679
  • Khedher, M. (2014). Personal branding phenomenon. International Journal of Information, Business and Management, 6 (2), 29-40.
  • Kunkel, T., Biscaia, R. (2020). Sport brands: Brand relationships and consumer behavior. Sport Marketing Quarterly, 29, 3-17. doi:10.32731/SMQ.291.032020.01
  • Kunkel, T., Doyle, J., Na, S. (2020). Becoming more than an athlete: Developing an athlete’s personal brand using strategic philanthropy. European Sport Management Quarterly. doi:10.1080/16184742.2020.1791208
  • Mahmoudian, A., Boroujerdi, S. S., Mohammadi, S., Delshab, V., Pyun, D. Y. (2021). Testing the impact of athlete brand image attributes on fan loyalty. Journal of Business and Industrial Marketing, 36 (2), 244-255. doi:10.1108/JBIM-10-2019-0464
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). An Expanded sourcebook: Qualitative data analysis. (2. edition). Thousand Oaks, California: SAGE Publications, Inc.
  • Pawar, A. (2016). The power of personal branding. International Journal of Engineering and Management Research, 6 (2), 840-847.
  • Peters, T. (1997). The brand called you. Fast Company, 10, 83-89.
  • Petruca, I. (2016). Personal branding through social media. International Journal of Communication Research, 6 (4), 389-392.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (10. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Celil Yavuz 0000-0002-1945-6214

Kıvanç Semiz 0000-0003-3051-4814

Erken Görünüm Tarihi 24 Haziran 2022
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yavuz, C., & Semiz, K. (2022). TÜRK OLİMPİK SPORCULARIN SOSYAL MEDYA MARKA İMAJLARI. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 20(2), 28-42. https://doi.org/10.33689/spormetre.1014240

Flag Counter