Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF DISTANCE EDUCATION IN APPLIED COURSES BY INTERIOR ARCHITECTURE DEPARTMENT STUDENTS IN PANDEMIC AND POST-EARTHQUAKE PRACTICES

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 2, 386 - 397, 01.04.2024
https://doi.org/10.7456/tojdac.1418468

Öz

Disasters and epidemics have an impact on how societies live. The educational system also exhibits these negative traits. With the emergence of Covid-19, the distance education system, which has been discussed for years to be integrated into the educational system, has become inevitable. Face-to-face instruction resumed when the pandemic's effects were lessened, but the earthquake with its epicenter in Kahramanmaraş, which occurred on February 6, 2023, and was dubbed the disaster of the century, had an impact on every aspect of our nation's education system. Due to the earthquake, students who were enrolled in universities during the spring semester of 2022–2023 began their first stage of distance education. Despite the decision to use a hybrid education system, many students continued their education via distance learning. Similar to the theoretical courses, many students have received applied knowledge from the departments offering design education through the distance education system. Based on the opportunities provided by technology, distance education has entered our educational system to play a redeeming role against such undesirable negatives. The purpose of this study is to examine the effectiveness of face-to-face, online, and hybrid educational systems using students who enroll in applied design courses. Survey and analysis techniques were used as methods in the research. The survey applied in line with the determined method covers a total of 920 students receiving design education in the interior architecture discipline. As a result of the analysis, it was found that it is more efficient to conduct applied courses with a face-to-face education system.

Kaynakça

  • Altın, M. A. & Ülker, O. (2021). Tasarım Öğrencilerinin Covid-19 Kapanmasındaki Yoğun Uzaktan Eğitim Döneminde Ortaya Çıkan Ergonomik Sorunlarının İncelenmesi. Uluslararası Mühendislik Araştırma ve Geliştirme Dergisi, 13(3), 188-201.
  • Bayram, M., Peker, A. T., Aka, S. T. & Vural, M. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Dersine Karşı Tutumlarının İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 330-345.
  • Bircan, H. (2018). Eğitim ve Felsefe -Eğitimin Doğal/İnsani, Toplumsal ve Felsefi Temeli. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (40), 157-172.
  • Bozkurt, A. (2016). Bağlantıcı Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde Etkileşim Örüntüleri ve Öğreten-Öğrenen Rollerinin Belirlenmesi. (Tez no. 432498) [Yayınlanmış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi. Ulusal Tez Merkezi].
  • Bozkurt, A. (2019). Intellectual Roots Of Distance Education: A Progressive Knowledge Domain Analysis. Distance Education, 40(4), 497-514.
  • Carlson, L. E. & Sullivan, J. F. (1999). Hands-On Engineering: Learning By Doing In The Integrated Teaching And Learning Program. International Journal of Engineering Education, 15(1), 20-31.
  • Cridlin, L. D. (2007). The Importance Of Hands-On Learning. Journal of Laser Applications, 151-156.
  • Doğan, D., Tüzün, H., Dağhan, G., Altıntaş, A., Ilgaz, H., Özdinç, F., Kayaduman, H. & Özpala, N. (2012). Uzaktan Eğitimde Ders Tasarımı: Yüz Yüze Verilen Bir Dersin Uzaktan Eğitim Sürecinde Hazır Hale Getirilmesi. E- Journal of New World Sciences Academy, 7(2), 574-582.
  • Eğilmez, O. & Yılmaz, M. (2020). Kulak Burun Boğaz Hekimliği Açısından Covid-19 Salgını. Journal of Biotechnology and Strategic Health Research, 1, 140-146.
  • Kahraman, M. E. (2020). Covid-19 Salgınının Uygulamalı Derslere Etkisi Ve Bu Derslerin Uzaktan Eğitimle Yürütülmesi: Temel Tasarım Dersi Örneği. İMÜ Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 6(1), 44-56.
  • Karagülle, C. (2023). Covid-19 Pandemisinin Mimarlık Eğitimine Etkileri Üzerine Bir Araştırma. Online Journal of Art and Design, 11(3), 1-11.
  • Karataş, E. (2003). Yüz Yüze Ve Uzaktan Eğitimde Öğrenme Deneyimlerinin Eşitliği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 2(3), 91-104.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. Pegem Akademi.
  • Levent Kasap, T. (2023). Covid-19 Salgın Sürecinde Içmimarlık Lisans Programı Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Sürecindeki Deneyimleri: Eskişehir Teknik Üniversitesi Örneği. Online Journal of Art and Design, 11(1), 149-165.
  • Lin, C. Y. (2020). Social Reaction Toward The 2019 Novel Coronavirus (Covid-19). Social Health Behaviour, 3(1), 1-2.
  • Makas, M. (2024, 7 Şubat). YÖK’ten Deprem Sonrası Uzaktan Eğitim Kararı, https://www.tgrthaber.com.tr/egitim/ yokten-deprem-sonrasi-uzaktan-egitim-karari-2874512.
  • Moore, M. G. (1973). Toward A Theory Of Independent Learning And Teaching. The Journal of Higher Education, 44(9), 661-679.
  • Mun, B. & Arslan Selçuk, S. (2018). Mimarlıkta Yaparak Öğrenme Ve Bir Araştırma Ortamı Olarak Öğrencilerin Ürettiği Geçici Strüktürler. International Journal on Mathematics, Engineering and Natural Sciences, 2(1): 12-25.
  • Müezzinoğlu, K. & Noraslı, M. (2022). İç Mekân Tasarımında Tasarım Odaklı Düşünme Modeli; Kırmızılı Kadın Belgeseli. Bodrum Journal of Art and Design, 1(1), 17-28.
  • Onur, D. & Zorlu, T. (2017). Tasarım Stüdyolarında Uygulanan Eğitim Metotları Ve Yaratıcılık Ilişkisi. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 7(4), 542-555.
  • Raymond, F. B. (2000). Delivering Distance Education Through Technology: A Pioneer's Experience. Campus-Wide Information Systems, 17(1), 49-55.
  • Robinson, P. (2003). The Cognition Hypothesis, Task Design, And Adult Task-Based Language Learning. Studies in Second Language Acquisition, 21(2), 45-105.
  • Rumble, G. (1986). The Planning and Management of Distance Education. Croom Helm.
  • Sakarya, K. (2019). İç Mimarlık Eğitimine Yönelik Uzaktan Eğitim Modeli Önerileri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28(2), 388-401.
  • Solmaz, G. & Özel, A. (2012). Türkiye’de Deprem Tekrarlanma Zamanının Tahmini Ve Neotektonik Bölgelere Göre Depremselliğin Markov Zinciri İle İncelenmesi. Cankaya University Journal of Science and Engineering, 9 (2), 125-138.
  • Şekerci, Y., Mutlu Danacı, H. & Kaynakçı Elinç, Z. (2021). Uzaktan Eğitimin Uygulamalı Derslerde Sürdürülebilirliği: Mimarlık Bölümleri Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 12(1), 54-68.
  • T.C. İletişim Başkanlığı. (2023). 6 Şubat Kahramanmaraş Depremleri Asrın Felaketi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı. (2024, 7 Şubat). Covid-19 Bilgilendirme Platformu. https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66300/covid-19-nedir-.html.
  • Telli Yamamoto, G. & Altun, D. (2023). Türkiye’de Deprem Sonrası Çevrimiçi Öğrenmenin Vazgeçilmezliği. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 6(2), 125-136.
  • Tuncer, Z. (2021). Uzaktan Eğitimle Uygulamalı Ders Alan Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüş ve Tutumlarının Belirlenmesi. (Tez no. 681412) [Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi. Ulusal Tez Merkezi].
  • Ulusoy, Z. (1999). To Design Versus To Understand Design: The Role Of Graphic Representations And Verbal Expressions. Design Studies, 20(2), 123-130.
  • Utkucu, M., Durmuş, H., Uzunca, F. & Nalbant, S. (2023). 6 Şubat 2023 Gaziantep (Mw=7.7) ve Elbistan (Mw=7.5) Depremleri Üzerine Bir Değerlendirme. Sakarya Üniversitesi.
  • Valentine, D. (2002). Distance Learning: Promises, Problems, And Possibilities. Online Journal of Distance Learning Administration, 5(3), 1-11.
  • Xiao, J. (2018). On The Margins Or At The Center? Distance Education In Higher Education. Distance Education, 39(2), 259-274.
  • YÖK, Yükseköğretim Kurulu. (2023, 14 Haziran). 2022-2023 Bahar Dönemi Eğitim Öğretim Kararı. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2023/yok-baskani-ozvar-2022-2023-egitimogretim-bahar-donemi-ne-iliskin-alinan-yeni-kararlari-acikladi.aspx.
  • Yurtgün, H. Ö. & Çınar, H. (2023). A New Approach To The Space Design Process In The Interior Architecture Basic Design Studio. Journal of Architectural Sciences and Applications, 8(1), 290-300.

PANDEMİ VE DEPREM SONRASI UYGULAMALI DERSLERDE UZAKTAN EĞİTİMİN İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 2, 386 - 397, 01.04.2024
https://doi.org/10.7456/tojdac.1418468

Öz

Salgın ve afetler, toplumların yaşam biçimini etkilemektedir. Bu tür olumsuzluklar eğitim sistemine de yansımaktadır. Uzun yılar eğitim sistemine entegre edilmesi tartışılan uzaktan eğitim sistemi, Covid-19’un ortaya çıkmasıyla kaçınılmaz hale gelmiştir. Pandeminin etkisini azaltmasıyla yüz yüze eğitime tekrar başlanmışken; yüzyılın felaketi olarak nitelendirilen, 6 Şubat 2023’te yaşanılan Kahramanmaraş merkezli deprem, her alanda olduğu gibi ülkemizin eğitim sistemini de etkilemiştir. Deprem dolayısıyla 2022-2023 bahar döneminde üniversitelerde eğitim alan öğrenciler, ilk aşamada uzaktan eğitim sistemi ile eğitim almaya başlamıştır. Sonrasında hibrit eğitim sisteminin yürütülmesi kararı alınsa da birçok öğrenci uzaktan eğitim sistemi ile eğitimine devam etmiştir. Teorik dersler de olduğu gibi tasarım eğitimi veren bölümlerin uygulamalı derslerinden edinilen bilgiler de birçok öğrenciye uzaktan eğitim sistemi ile transfer edilmiştir. Teknolojinin bizlere sunduğu imkanlara dayanarak yaşanılması istenmeyen bu tür olumsuzluklara karşı uzaktan eğitim, kurtarıcı bir rolle eğitim sistemimize girmiştir. Bu çalışmada; yüz yüze, uzaktan ve hibrit eğitimin, tasarım eğitiminde uygulamalı ders alan öğrenciler üzerinden verimliliğinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada yöntem olarak anket ve analiz tekniği kullanılmıştır. Belirlenen yöntem doğrultusunda uygulanan anket, iç mimarlık disiplininde tasarım eğitimi alan toplam 920 öğrenciyi kapsamaktadır. Yapılan analizler sonucunda, uygulamalı derslerde yüz yüze eğitim sisteminin daha verimli olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Altın, M. A. & Ülker, O. (2021). Tasarım Öğrencilerinin Covid-19 Kapanmasındaki Yoğun Uzaktan Eğitim Döneminde Ortaya Çıkan Ergonomik Sorunlarının İncelenmesi. Uluslararası Mühendislik Araştırma ve Geliştirme Dergisi, 13(3), 188-201.
  • Bayram, M., Peker, A. T., Aka, S. T. & Vural, M. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Dersine Karşı Tutumlarının İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 330-345.
  • Bircan, H. (2018). Eğitim ve Felsefe -Eğitimin Doğal/İnsani, Toplumsal ve Felsefi Temeli. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (40), 157-172.
  • Bozkurt, A. (2016). Bağlantıcı Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde Etkileşim Örüntüleri ve Öğreten-Öğrenen Rollerinin Belirlenmesi. (Tez no. 432498) [Yayınlanmış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi. Ulusal Tez Merkezi].
  • Bozkurt, A. (2019). Intellectual Roots Of Distance Education: A Progressive Knowledge Domain Analysis. Distance Education, 40(4), 497-514.
  • Carlson, L. E. & Sullivan, J. F. (1999). Hands-On Engineering: Learning By Doing In The Integrated Teaching And Learning Program. International Journal of Engineering Education, 15(1), 20-31.
  • Cridlin, L. D. (2007). The Importance Of Hands-On Learning. Journal of Laser Applications, 151-156.
  • Doğan, D., Tüzün, H., Dağhan, G., Altıntaş, A., Ilgaz, H., Özdinç, F., Kayaduman, H. & Özpala, N. (2012). Uzaktan Eğitimde Ders Tasarımı: Yüz Yüze Verilen Bir Dersin Uzaktan Eğitim Sürecinde Hazır Hale Getirilmesi. E- Journal of New World Sciences Academy, 7(2), 574-582.
  • Eğilmez, O. & Yılmaz, M. (2020). Kulak Burun Boğaz Hekimliği Açısından Covid-19 Salgını. Journal of Biotechnology and Strategic Health Research, 1, 140-146.
  • Kahraman, M. E. (2020). Covid-19 Salgınının Uygulamalı Derslere Etkisi Ve Bu Derslerin Uzaktan Eğitimle Yürütülmesi: Temel Tasarım Dersi Örneği. İMÜ Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 6(1), 44-56.
  • Karagülle, C. (2023). Covid-19 Pandemisinin Mimarlık Eğitimine Etkileri Üzerine Bir Araştırma. Online Journal of Art and Design, 11(3), 1-11.
  • Karataş, E. (2003). Yüz Yüze Ve Uzaktan Eğitimde Öğrenme Deneyimlerinin Eşitliği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 2(3), 91-104.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. Pegem Akademi.
  • Levent Kasap, T. (2023). Covid-19 Salgın Sürecinde Içmimarlık Lisans Programı Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Sürecindeki Deneyimleri: Eskişehir Teknik Üniversitesi Örneği. Online Journal of Art and Design, 11(1), 149-165.
  • Lin, C. Y. (2020). Social Reaction Toward The 2019 Novel Coronavirus (Covid-19). Social Health Behaviour, 3(1), 1-2.
  • Makas, M. (2024, 7 Şubat). YÖK’ten Deprem Sonrası Uzaktan Eğitim Kararı, https://www.tgrthaber.com.tr/egitim/ yokten-deprem-sonrasi-uzaktan-egitim-karari-2874512.
  • Moore, M. G. (1973). Toward A Theory Of Independent Learning And Teaching. The Journal of Higher Education, 44(9), 661-679.
  • Mun, B. & Arslan Selçuk, S. (2018). Mimarlıkta Yaparak Öğrenme Ve Bir Araştırma Ortamı Olarak Öğrencilerin Ürettiği Geçici Strüktürler. International Journal on Mathematics, Engineering and Natural Sciences, 2(1): 12-25.
  • Müezzinoğlu, K. & Noraslı, M. (2022). İç Mekân Tasarımında Tasarım Odaklı Düşünme Modeli; Kırmızılı Kadın Belgeseli. Bodrum Journal of Art and Design, 1(1), 17-28.
  • Onur, D. & Zorlu, T. (2017). Tasarım Stüdyolarında Uygulanan Eğitim Metotları Ve Yaratıcılık Ilişkisi. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 7(4), 542-555.
  • Raymond, F. B. (2000). Delivering Distance Education Through Technology: A Pioneer's Experience. Campus-Wide Information Systems, 17(1), 49-55.
  • Robinson, P. (2003). The Cognition Hypothesis, Task Design, And Adult Task-Based Language Learning. Studies in Second Language Acquisition, 21(2), 45-105.
  • Rumble, G. (1986). The Planning and Management of Distance Education. Croom Helm.
  • Sakarya, K. (2019). İç Mimarlık Eğitimine Yönelik Uzaktan Eğitim Modeli Önerileri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28(2), 388-401.
  • Solmaz, G. & Özel, A. (2012). Türkiye’de Deprem Tekrarlanma Zamanının Tahmini Ve Neotektonik Bölgelere Göre Depremselliğin Markov Zinciri İle İncelenmesi. Cankaya University Journal of Science and Engineering, 9 (2), 125-138.
  • Şekerci, Y., Mutlu Danacı, H. & Kaynakçı Elinç, Z. (2021). Uzaktan Eğitimin Uygulamalı Derslerde Sürdürülebilirliği: Mimarlık Bölümleri Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 12(1), 54-68.
  • T.C. İletişim Başkanlığı. (2023). 6 Şubat Kahramanmaraş Depremleri Asrın Felaketi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı. (2024, 7 Şubat). Covid-19 Bilgilendirme Platformu. https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66300/covid-19-nedir-.html.
  • Telli Yamamoto, G. & Altun, D. (2023). Türkiye’de Deprem Sonrası Çevrimiçi Öğrenmenin Vazgeçilmezliği. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 6(2), 125-136.
  • Tuncer, Z. (2021). Uzaktan Eğitimle Uygulamalı Ders Alan Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüş ve Tutumlarının Belirlenmesi. (Tez no. 681412) [Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi. Ulusal Tez Merkezi].
  • Ulusoy, Z. (1999). To Design Versus To Understand Design: The Role Of Graphic Representations And Verbal Expressions. Design Studies, 20(2), 123-130.
  • Utkucu, M., Durmuş, H., Uzunca, F. & Nalbant, S. (2023). 6 Şubat 2023 Gaziantep (Mw=7.7) ve Elbistan (Mw=7.5) Depremleri Üzerine Bir Değerlendirme. Sakarya Üniversitesi.
  • Valentine, D. (2002). Distance Learning: Promises, Problems, And Possibilities. Online Journal of Distance Learning Administration, 5(3), 1-11.
  • Xiao, J. (2018). On The Margins Or At The Center? Distance Education In Higher Education. Distance Education, 39(2), 259-274.
  • YÖK, Yükseköğretim Kurulu. (2023, 14 Haziran). 2022-2023 Bahar Dönemi Eğitim Öğretim Kararı. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2023/yok-baskani-ozvar-2022-2023-egitimogretim-bahar-donemi-ne-iliskin-alinan-yeni-kararlari-acikladi.aspx.
  • Yurtgün, H. Ö. & Çınar, H. (2023). A New Approach To The Space Design Process In The Interior Architecture Basic Design Studio. Journal of Architectural Sciences and Applications, 8(1), 290-300.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İç Mimarlık
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ
Yazarlar

Mehmet Noraslı 0000-0002-6080-919X

Erken Görünüm Tarihi 13 Mart 2024
Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 12 Ocak 2024
Kabul Tarihi 6 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Noraslı, M. (2024). EVALUATION OF DISTANCE EDUCATION IN APPLIED COURSES BY INTERIOR ARCHITECTURE DEPARTMENT STUDENTS IN PANDEMIC AND POST-EARTHQUAKE PRACTICES. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 14(2), 386-397. https://doi.org/10.7456/tojdac.1418468


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png