Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of The Attitudes of The Students of The Faculty of Sports Sciences Towards Rhythm Education and Dance Lesson

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 3, 302 - 313, 30.07.2023
https://doi.org/10.22282/tojras.1290397

Öz

The importance of dance and rhythm education is increasing day by day, especially for students studying in the field of sports sciences. This study aims to adopt a more effective and inclusive approach in sports science education by shedding light on students' attitudes toward rhythm education and dance lessons and providing guidance for faculty members and administrators to improve the delivery and content of these courses. The relational screening model, one of the general screening models, was used in the research. Personal information forms prepared by the researchers and the "Attitude towards Rhythm Education and Dance Lesson Scale-ATREDLS" were used as data collection tools. SPSS 26.0 package program was used in the analysis of the data. Descriptive statistical methods (number, percentage, mean, standard deviation) were used to evaluate the data. Parametric tests were used because it was determined that the data showed normal distribution after the skewness, and kurtosis tests were performed to determine whether the data showed a normal distribution. Frequency, percentage distribution, and mean values were used in the data analysis; an independent sample t-test was used to compare the continuous quantitative data between two independent groups, and a single-factor analysis of variance ANOVA analyses were used to compare the constant quantitative data between more than two independent groups. In physical education and sports, the rhythm of movements is essential in teaching and controlling sports skills.

Kaynakça

  • Açılmış, H., Bedir, D., Gerek, Z., & Tuzcuoğulları, T. (2021). Spor ve konservatuvar eğitimi alan öğrencilerin ritim algılarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(4), 359-366.
  • Altıntuğ, M., & Ernez, D. (2022). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin halk oyunları dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2).
  • Avcu, E. Ç., & Hazar, S. (2022). Ritim Eğitimi ve Dans Dersinin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Müzik Algısı Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 84-90.
  • Bläsing, B., Calvo-Merino, B., Cross, E. S., Jola, C., Honisch, J., & Stevens, C. J. (2012). Neurocognitive control in dance perception and performance. Acta Psychologica, 139(2), 300-308.
  • Brown, L. A., & Garcia, A. M. (2020). Dance education and physical fitness: An integrative review. Journal of Physical Education and Sport, 20(1), 42-49.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları
  • Caz, Ç., Bıçakçı, Y. S., & Nakipoğlu, F. F. (2019). Spora Yönelik Tutum İle Yaşam Doyumu Arasındaki İlişki: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Öğrencileri Örneği. Gümüshane University Electronic Journal of the Institute of Social Science/Gümüshane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 10(3).
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (013). Research methods in education. Routledge.
  • Demir, R. (2021). Dance education in sports science faculties: A critical review of the literature. International Journal of Movement and Sports Science, 5(2), 87-95.
  • Diker, S. (2021). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları ve kadınların spor etkinliklerine dair görüşlerinin incelenmesi (Balıkesir Üniversitesi örneği). Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara
  • Doğan, H. (2020). An examination of the attitudes of sports sciences students towards rhythm and dance education. Journal of Dance and Performance Studies, 8(1), 31-41.
  • Durhan, T. A., & Gökyürek, B. (2020). Ritim eğitimi ve dans dersine yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(2), 59-76.
  • Kalfa M. Diş Hekimliği Fakültesindeki Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumları. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2009;17(1), 165-181.
  • Kaltsatou, A., Karagiannidis, C., & Papazacharopoulou, A. (2017). The effect of rhythm training on dancers' body awareness and creativity. Journal of Dance Education, 17(3), 117-123.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kızılyallı, M. (2014). Ankara üniversitesi öğrencilerinin kadınların spor etkinliklerine katılmalarına ilişkin görüşleri. Yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara
  • Kim, Y., & Park, J. (2018). Effects of a dance-based physical education program on children's social skills and emotions. Journal of Physical Education and Sport, 18(3), 1823-1830.
  • Kocakulak, N. A., & Özdemir, N. (2023). Spor bilimleri bölümlerine merkezi yerleştirme ile kayıt olan üniversite öğrencilerinin spora ilişkin tutumları. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(1), 16-27.
  • Körmükçü, F. Y. (2021). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi. ROL Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 188-196.
  • Özbal, A. F., Ektirici, A., & Yılmaz, B. H. (2022). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Ritim Eğitimi ve Dans Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Aksaray University Journal of Sport and Health Researches, 3(2), 156-167.
  • Sivrikaya, Ö. Ü. Ö., & Sadık, Ö. Ü. R. (2018). Spor bilimleri alanında okuyan üniversite öğrencilerinin ahlaki gelişim düzeyleriyle spor tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 5 (29), 3895-3903.
  • Şimşek, A., & Karahüseyinoğlu, M. F. (2020). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi: Fırat üniversitesi örneği. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 11(1), 46-54.
  • Türkmen, M., Abdurahimoğlu, Y., Varol, S., Gökdağ, M. (2016). İslami ilimler fakültesi öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi (Bartın Üniversitesi örneği). International Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES), 2(1), 48-59.
  • Varol, R., Varol, S., & Türkmen, M. (2017). Bartın üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerin spora yönelik tutumlarının belirlenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3(2), 316-329.
  • Yıldız, A. B., Çağrı, A. R. I., & Yılmaz, B. (2017). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi (Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi örneği). Muş Alparslan Üniversitesi Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 35-45.

Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Ritim Eğitimi ve Dans Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 3, 302 - 313, 30.07.2023
https://doi.org/10.22282/tojras.1290397

Öz

Dans ve ritim eğitiminin önemi, özellikle de spor bilimleri alanında eğitim alan öğrencilerin için her geçen gün artmaktadır. Bu çalışma, öğrencilerin ritim eğitimi ve dans derslerine yönelik tutumlarına ışık tutarak, spor bilimleri eğitiminde daha etkili ve kapsayıcı bir yaklaşımın benimsenmesine katkıda bulunmayı ve öğretim üyeleri ile fakülte yöneticileri için, bu derslerin öğrencilere sunulma şeklini ve içeriğini geliştirme konusunda rehberlik sağlamayı amaçlamaktadır. Araştırmada genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi bilgi formu, “Ritim Eğitimi ve Dans Dersine Yönelik Tutum Ölçeği- REDDYTÖ” kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 26.0 paket programı kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistik yöntemleri (sayı, yüzde, ortalama, standart sapma) kullanılmıştır. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediğine yönelik yapılan çarpıklık basıklık testleri sonrası verilerin normal dağılım gösterdiği belirlendiği için parametrik testler kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde dağılımı, ortalama değerleri, İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında bağımsız örneklem t-Testi, , ikiden fazla bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında tek faktörlü varyans analizi ANOVA analizleri kullanılmıştır. Beden eğitimi ve spor alanında, hareketlerin ritmi, sportif becerilerin öğretiminde ve kontrolünde önemli bir rol oynamaktadır.

Kaynakça

  • Açılmış, H., Bedir, D., Gerek, Z., & Tuzcuoğulları, T. (2021). Spor ve konservatuvar eğitimi alan öğrencilerin ritim algılarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(4), 359-366.
  • Altıntuğ, M., & Ernez, D. (2022). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin halk oyunları dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2).
  • Avcu, E. Ç., & Hazar, S. (2022). Ritim Eğitimi ve Dans Dersinin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Müzik Algısı Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 84-90.
  • Bläsing, B., Calvo-Merino, B., Cross, E. S., Jola, C., Honisch, J., & Stevens, C. J. (2012). Neurocognitive control in dance perception and performance. Acta Psychologica, 139(2), 300-308.
  • Brown, L. A., & Garcia, A. M. (2020). Dance education and physical fitness: An integrative review. Journal of Physical Education and Sport, 20(1), 42-49.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları
  • Caz, Ç., Bıçakçı, Y. S., & Nakipoğlu, F. F. (2019). Spora Yönelik Tutum İle Yaşam Doyumu Arasındaki İlişki: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Öğrencileri Örneği. Gümüshane University Electronic Journal of the Institute of Social Science/Gümüshane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 10(3).
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (013). Research methods in education. Routledge.
  • Demir, R. (2021). Dance education in sports science faculties: A critical review of the literature. International Journal of Movement and Sports Science, 5(2), 87-95.
  • Diker, S. (2021). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları ve kadınların spor etkinliklerine dair görüşlerinin incelenmesi (Balıkesir Üniversitesi örneği). Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara
  • Doğan, H. (2020). An examination of the attitudes of sports sciences students towards rhythm and dance education. Journal of Dance and Performance Studies, 8(1), 31-41.
  • Durhan, T. A., & Gökyürek, B. (2020). Ritim eğitimi ve dans dersine yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(2), 59-76.
  • Kalfa M. Diş Hekimliği Fakültesindeki Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumları. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2009;17(1), 165-181.
  • Kaltsatou, A., Karagiannidis, C., & Papazacharopoulou, A. (2017). The effect of rhythm training on dancers' body awareness and creativity. Journal of Dance Education, 17(3), 117-123.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kızılyallı, M. (2014). Ankara üniversitesi öğrencilerinin kadınların spor etkinliklerine katılmalarına ilişkin görüşleri. Yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara
  • Kim, Y., & Park, J. (2018). Effects of a dance-based physical education program on children's social skills and emotions. Journal of Physical Education and Sport, 18(3), 1823-1830.
  • Kocakulak, N. A., & Özdemir, N. (2023). Spor bilimleri bölümlerine merkezi yerleştirme ile kayıt olan üniversite öğrencilerinin spora ilişkin tutumları. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(1), 16-27.
  • Körmükçü, F. Y. (2021). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi. ROL Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 188-196.
  • Özbal, A. F., Ektirici, A., & Yılmaz, B. H. (2022). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Ritim Eğitimi ve Dans Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Aksaray University Journal of Sport and Health Researches, 3(2), 156-167.
  • Sivrikaya, Ö. Ü. Ö., & Sadık, Ö. Ü. R. (2018). Spor bilimleri alanında okuyan üniversite öğrencilerinin ahlaki gelişim düzeyleriyle spor tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 5 (29), 3895-3903.
  • Şimşek, A., & Karahüseyinoğlu, M. F. (2020). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi: Fırat üniversitesi örneği. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 11(1), 46-54.
  • Türkmen, M., Abdurahimoğlu, Y., Varol, S., Gökdağ, M. (2016). İslami ilimler fakültesi öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi (Bartın Üniversitesi örneği). International Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES), 2(1), 48-59.
  • Varol, R., Varol, S., & Türkmen, M. (2017). Bartın üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerin spora yönelik tutumlarının belirlenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3(2), 316-329.
  • Yıldız, A. B., Çağrı, A. R. I., & Yılmaz, B. (2017). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi (Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi örneği). Muş Alparslan Üniversitesi Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 35-45.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği, Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yunus Emre Çingöz 0000-0002-5702-3997

Zekai Çakır 0000-0002-7719-1031

Erken Görünüm Tarihi 1 Temmuz 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çingöz, Y. E., & Çakır, Z. (2023). Examination of The Attitudes of The Students of The Faculty of Sports Sciences Towards Rhythm Education and Dance Lesson. The Online Journal of Recreation and Sports, 12(3), 302-313. https://doi.org/10.22282/tojras.1290397