Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 3, 305 - 309, 30.12.2018
https://doi.org/10.15314/tsed.456453

Öz

Kaynakça

  • 1. Akandere, M., Özyalvaç, N. T., Duman, S. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumları İle Akademik Başarı Motivasyonlarının İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 1-11.2. Alpaslan, S. (2008). Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sergilediği Öğretim Davranışlarına İlişkin Algıları ve Öğrencilerin Bu Derse Karşı Geliştirdikleri Tutumları, Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.3. Bozdoğan, A. E., Yalçın, N. (2005). İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Derslerindeki Fizik Konularına Karşı Tutumları, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Kırşehir.4. Cox, A.E., Williams, L., Smith, A.L. (2008). Change In Physical Education Motivation And Physical Activity Behavior During Middle School, School Of Kinesiology And Recreation, Illinois State University, Usa.5. Çetin, M. (2007). Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması (Kırşehir İli Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Ankara.6. ERHAN, E., (2009)."Doğu Anadolu Bölgesi İl Merkezlerinde Beden Eğitimi Dersinin İşlenebilirliği, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sorunları ve Bunların Öğrenci Tutumları Üzerine Etkisi." Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. 7. Güllü, M. (2007). Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının Araştırılması, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı, Doktora Tezi, Ankara, s: 66–100.8. GÜLLÜ, Mehmet, and Mehmet GÜÇLÜ. (2009). Ortaöğretim öğrencileri için beden eğitimi dersi tutum ölçeği geliştirilmesi. Beden Egitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 9. Gürbüz, A., Özkan, H. (2012). Determining The Attudie Of Secondary School Students Toward Physcal Education of Sport Lesson (Muğla sample). Pamukkale Journal of Sport Science, 3,(2), 78-89.10. Hilland, T. A., Stratton, G., Vinson, D. and Fairclough, S. (2009). The Physical Education Predisposition Scale: Preliminary Development And Validation, Journal of Sport Sciences, 27(14), 1555-1563.11. Holoğlu, O.G. (2006). İlköğretim İkinci Kademede Öğrenim Gören Kız Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersine Karşı Tutumları, Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Eğitim-Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Bursa. 12. İmamoğlu, C. (2011). Aktif Olarak Spor Yapan Ve Yapmayan Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Karşı Tutumlarının Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 48-49. 13. Kangalgil, M., Hünük, D., Demirhan, G. (2006). İlköğretim, Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması, Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 48-5714. Karadağ, E. (2010). Eğitim Bilimleri Doktora Tezlerinde Kullanılan Araştırma Modelleri: Nitelik Düzeyleri ve Analitik Hata Tipleri, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 1(1), 49-71.15. Keskin, N. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutum ve Öz-Yeterlikleri, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Trabzon. 16. Koçak, S., Hümeriç, I. (2004). Attitudes of Primary School Students Towards Their Physical Education Classes in Turkey. 10th ICHPER-SD Europan Congress and TSSA 8th International Sport Science Congress, 17-20 November, Mirage Park Resort, Antalya, P:134.17. Koçak, S., Hümeriç, I. (2006). Attitudes Towards Physical Education Classes Of Primary School Students in Turkey. Perceptual &Motor Skills, 103(1), p:296–300.18. Özer, D.S., Özer, M. K. (2004). Çocuklarda Motor Gelişim, Nobel Yayın, Ankara.19. Pepe H, and Kuru, E., (2001). "Spor Yapan ve Yapmayan Bayanların Sosyo Ekonomik Seviyelerinin Araştırılması." Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 20. Phillips, S. R. (2011). Upper Elementary School Students’ Attitudes and Perceptions Toward Physical Education, Unpublished Doctoral Dissertation, Columbia University, New York.21. Ryan, S. (2009). Body Shape Perceptions, Attitudes Toward Physical Education, And Physical Activity Levels of Middle School Students, Issue 2, 21-30.22. Silverman, S., and K. A. Scrabis, (2004). "A review of research on instructional theory in physical education 2002-2003." International Journal of Physical Education 41.1 4-12.23. Zengin, S. (2013). Çocuk ve Gençlik Merkezlerinde Hizmet Alan 12-18 Yaş Arası Erkek Çocukların Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutum Düzeyleri ile Benlik Saygılarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.

The Effect Investıgatıng Levels of Attıtudes of Student’s Studyıng at Secondary Schools Towards Physıcal Educatıon and Sports Class

Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 3, 305 - 309, 30.12.2018
https://doi.org/10.15314/tsed.456453

Öz

In this study, The aim of this study is
to research the relationship between the attitude scale of the students
studying at secondary schools in Muş province and districts in 2015-2016
education year and sports and other variables. While the population of this
study consists of the secondary school students studying in Muş province, the
sample of the study constitutes 382 women and 384 men with a total number of 766
participating in the research voluntarily and also studying at secondary
schools in Muş province and districts. The frequency and percentage
distribution have been used to determine the demographic features in the
analysis of datum and Independent Samples T test has been used to examine the
relationship between two independent variables and also Anova Variance analysis
tests were used to examine the relationship between the variables more than
two. The relationship between variables was interpreted by being taken as a
basis of p=.,05 significance level. As a result, according to the findings it
has been pointed out that thee is a significant difference between the
students’ attitude towards Physical Education class and Their Mothers’
Employment  Status, Fathers’ Occupation,
Class Levels, the condition whether they do sports in their spare time off
school and the condition that they do sports in a club. To ensure for students
to participate actively in physical education and sports classes during
learning process, various kind of quality and content extended studies aimed at
which variables causing to diverge students’ attitudes stem from. 

Kaynakça

  • 1. Akandere, M., Özyalvaç, N. T., Duman, S. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumları İle Akademik Başarı Motivasyonlarının İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 1-11.2. Alpaslan, S. (2008). Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sergilediği Öğretim Davranışlarına İlişkin Algıları ve Öğrencilerin Bu Derse Karşı Geliştirdikleri Tutumları, Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.3. Bozdoğan, A. E., Yalçın, N. (2005). İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Derslerindeki Fizik Konularına Karşı Tutumları, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Kırşehir.4. Cox, A.E., Williams, L., Smith, A.L. (2008). Change In Physical Education Motivation And Physical Activity Behavior During Middle School, School Of Kinesiology And Recreation, Illinois State University, Usa.5. Çetin, M. (2007). Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması (Kırşehir İli Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Ankara.6. ERHAN, E., (2009)."Doğu Anadolu Bölgesi İl Merkezlerinde Beden Eğitimi Dersinin İşlenebilirliği, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sorunları ve Bunların Öğrenci Tutumları Üzerine Etkisi." Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. 7. Güllü, M. (2007). Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının Araştırılması, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı, Doktora Tezi, Ankara, s: 66–100.8. GÜLLÜ, Mehmet, and Mehmet GÜÇLÜ. (2009). Ortaöğretim öğrencileri için beden eğitimi dersi tutum ölçeği geliştirilmesi. Beden Egitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 9. Gürbüz, A., Özkan, H. (2012). Determining The Attudie Of Secondary School Students Toward Physcal Education of Sport Lesson (Muğla sample). Pamukkale Journal of Sport Science, 3,(2), 78-89.10. Hilland, T. A., Stratton, G., Vinson, D. and Fairclough, S. (2009). The Physical Education Predisposition Scale: Preliminary Development And Validation, Journal of Sport Sciences, 27(14), 1555-1563.11. Holoğlu, O.G. (2006). İlköğretim İkinci Kademede Öğrenim Gören Kız Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersine Karşı Tutumları, Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Eğitim-Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Bursa. 12. İmamoğlu, C. (2011). Aktif Olarak Spor Yapan Ve Yapmayan Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Karşı Tutumlarının Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 48-49. 13. Kangalgil, M., Hünük, D., Demirhan, G. (2006). İlköğretim, Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması, Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 48-5714. Karadağ, E. (2010). Eğitim Bilimleri Doktora Tezlerinde Kullanılan Araştırma Modelleri: Nitelik Düzeyleri ve Analitik Hata Tipleri, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 1(1), 49-71.15. Keskin, N. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutum ve Öz-Yeterlikleri, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Trabzon. 16. Koçak, S., Hümeriç, I. (2004). Attitudes of Primary School Students Towards Their Physical Education Classes in Turkey. 10th ICHPER-SD Europan Congress and TSSA 8th International Sport Science Congress, 17-20 November, Mirage Park Resort, Antalya, P:134.17. Koçak, S., Hümeriç, I. (2006). Attitudes Towards Physical Education Classes Of Primary School Students in Turkey. Perceptual &Motor Skills, 103(1), p:296–300.18. Özer, D.S., Özer, M. K. (2004). Çocuklarda Motor Gelişim, Nobel Yayın, Ankara.19. Pepe H, and Kuru, E., (2001). "Spor Yapan ve Yapmayan Bayanların Sosyo Ekonomik Seviyelerinin Araştırılması." Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 20. Phillips, S. R. (2011). Upper Elementary School Students’ Attitudes and Perceptions Toward Physical Education, Unpublished Doctoral Dissertation, Columbia University, New York.21. Ryan, S. (2009). Body Shape Perceptions, Attitudes Toward Physical Education, And Physical Activity Levels of Middle School Students, Issue 2, 21-30.22. Silverman, S., and K. A. Scrabis, (2004). "A review of research on instructional theory in physical education 2002-2003." International Journal of Physical Education 41.1 4-12.23. Zengin, S. (2013). Çocuk ve Gençlik Merkezlerinde Hizmet Alan 12-18 Yaş Arası Erkek Çocukların Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutum Düzeyleri ile Benlik Saygılarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makeleler
Yazarlar

Sedat Okut 0000-0002-8194-5844

Yaşar Çoruh

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Kabul Tarihi 30 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Okut, S., & Çoruh, Y. (2018). The Effect Investıgatıng Levels of Attıtudes of Student’s Studyıng at Secondary Schools Towards Physıcal Educatıon and Sports Class. Turkish Journal of Sport and Exercise, 20(3), 305-309. https://doi.org/10.15314/tsed.456453
AMA Okut S, Çoruh Y. The Effect Investıgatıng Levels of Attıtudes of Student’s Studyıng at Secondary Schools Towards Physıcal Educatıon and Sports Class. Turk J Sport Exe. Aralık 2018;20(3):305-309. doi:10.15314/tsed.456453
Chicago Okut, Sedat, ve Yaşar Çoruh. “The Effect Investıgatıng Levels of Attıtudes of Student’s Studyıng at Secondary Schools Towards Physıcal Educatıon and Sports Class”. Turkish Journal of Sport and Exercise 20, sy. 3 (Aralık 2018): 305-9. https://doi.org/10.15314/tsed.456453.
EndNote Okut S, Çoruh Y (01 Aralık 2018) The Effect Investıgatıng Levels of Attıtudes of Student’s Studyıng at Secondary Schools Towards Physıcal Educatıon and Sports Class. Turkish Journal of Sport and Exercise 20 3 305–309.
IEEE S. Okut ve Y. Çoruh, “The Effect Investıgatıng Levels of Attıtudes of Student’s Studyıng at Secondary Schools Towards Physıcal Educatıon and Sports Class”, Turk J Sport Exe, c. 20, sy. 3, ss. 305–309, 2018, doi: 10.15314/tsed.456453.
ISNAD Okut, Sedat - Çoruh, Yaşar. “The Effect Investıgatıng Levels of Attıtudes of Student’s Studyıng at Secondary Schools Towards Physıcal Educatıon and Sports Class”. Turkish Journal of Sport and Exercise 20/3 (Aralık 2018), 305-309. https://doi.org/10.15314/tsed.456453.
JAMA Okut S, Çoruh Y. The Effect Investıgatıng Levels of Attıtudes of Student’s Studyıng at Secondary Schools Towards Physıcal Educatıon and Sports Class. Turk J Sport Exe. 2018;20:305–309.
MLA Okut, Sedat ve Yaşar Çoruh. “The Effect Investıgatıng Levels of Attıtudes of Student’s Studyıng at Secondary Schools Towards Physıcal Educatıon and Sports Class”. Turkish Journal of Sport and Exercise, c. 20, sy. 3, 2018, ss. 305-9, doi:10.15314/tsed.456453.
Vancouver Okut S, Çoruh Y. The Effect Investıgatıng Levels of Attıtudes of Student’s Studyıng at Secondary Schools Towards Physıcal Educatıon and Sports Class. Turk J Sport Exe. 2018;20(3):305-9.
Türk Spor ve Egzersiz Dergisi (TJSE) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.