Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 22 Sayı: 1, 13 - 18, 30.04.2020

Öz

Kaynakça

  • 1. Ataman, A.“Üstün zekâlılar ve üstün yetenekliler” özel eğitim (Editör: Eripek, S.)Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları 1998. No:1018. 2. Ataman A. Üstün zekalı çocuklara ana-babaları ve öğretmenleri nasıl yardımcı olabilir?”, A.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 1998. Cilt: 15, Sayı: 1, Ankara: Eğitim Fakültesi Yayınları. 3. Ataman, A. “Üstün zekâlı ve üstün yetenekli çocuklar”, üstün yetenekli çocuklar seçilmiş makaleler kitabı (Hazırlayanlar: M.R.Şirin-A. Kulaksızoğlu-A.E.Bilgili), Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul. 2004 4. Aral, N.; Baran, G, Şenay B., Çimen, S. "Zekâ Bölümleri". çocuk gelişimi- I.İstanbul: Ya-Pa. 2001 5. Becker, K.A. History of the stanford-binet ıntelligence scales: content and psychometrics, stanford-binet ıntelligence scales, Fifth Edition Assessment Service Bulletin 2003 (1), 1-16 6. Çağlar, D.“Üstün zekâlı çocukların özellikleri, üstün yetenekli çocuklar seçilmiş makaleler kitabı (Hazırlayanlar: M.R.Şirin-A. Kulaksızoğlu-A.E.Bilgili),Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul. 2004 7. Ersoy, Ö. Ve Avcı, N. Özel eğitim, İstanbul: Ya-Pa Yayıncılık. 2001 8. Ersoy Ö. – Avcı, N. “Üstün zekâlı ve üstün yetenekliler”, üstün yetenekli çocuklar seçilmiş makaleler kitabı (Hazırlayanlar: M.R.Şirin-A. Kulaksızoğlu A.E.Bilgili), Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul. 2004 9. Esmaili H., Hajiahmadi M., Fathi M., Ghadimi R. Northern Iranian growth charts for children aged 7–11 years: comparison with international reference curves. Estern Mediterranean Health Journal. 2018. Vol.24 No. 12 10. İnönü Çocuk Üniversitesi, Üstün yetenekliler: üstün zekâlı ve yetenekli bireylerin eğitimi. Erişim:30.03.2013 http://Uyem. İnonu.Edu.Tr/X.Asp?D=73 11. Kalkavan, A., Pınar S., Kılıç F., Yüksel O. Basketbolcu çocukların fiziksel yapılarının bazı fizyolojik ve biyomotorik özellikler üzerine etkisinin araştırılması. Sağlık Bilimleri Dergisi(Journal Of Healt Sciences), 2005. 14(2) 111-118, 12. Megep, Çocuk gelişimi ve eğitimi: üstün zekâ ve özel yetenekli çocuklar. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.2009. 13. Moore, Ad. Gifted and talented children and youth. Mc Bullock L, Editor. Exceptionalities in children and youth. U.S.A: Allyn And Bacon Inc, 1992. 420-48. 14. Özgül, F., Eliöz, M., Otağ, A., Atan, T. Yüzme sporu yapan 10-14 yaş grubu çocukların solunum parametrelerinin karşılaştırılması. Türkiye Klinikleri(J Sport Sci) 2015. 7(2):35-40 15. Robben, K. E., Poole, D.C., Harms, C.A. Maximal oxygen uptake validation in children with expiratory flow limitation, Kansas State University, 2013, Pediatric Exercise Science, 2013. 25, 84-100. 16. Savaşır, I. Ve Şahin, N. Wechsler çocuklar için zekâ ölçeği (wıscr) el kitabı. Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Ankara. 1995 17. Tan, S., Soysal, Ş., Aldemir, Ş. Ve Işık, B. Üstün zeka düzeyindeki bir grup öğrencinin wısc-r profillerinin incelenmesi. Yeni Tıp Dergisi, 2012. 29 (3):170-173. 18. Terman, L. M., & Merrill, M. A. Stanford-binet ıntelligence scale: manual for the third revision form l-m. Boston: Houghton Mifflin.1960. 19. Ünlü, S. Psikoloji. (Ed.Ayhan Hakan). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2001.Yayın No:1288 20. Yörükoğlu, A. Çocuk ruh sağlığı. İstanbul: Özgür Yayınları. 2004. 21. Wechsler,D. Manual for the wechsler ıntelligence scale for children-revised. New York: Psychological Corporation.1974.

Investıgatıon Of Respıratory Parameters, Hand-Eye Coordınatıons And Body Mass Indexes Of Superior İntelligence Students Between 8 And 9 Years

Yıl 2020, Cilt: 22 Sayı: 1, 13 - 18, 30.04.2020

Öz

The aim of this study was to
investigate respiratory parameters, hand-eye coordination and body mass indexes
of gifted students aged 8-9 years. The population of the
research consists of 124 students from 23,228 students in the second
year in Malatya. The research group consists of 73 students (37 girls and 36
boys). To determine students' intelligence levels as data collection tools
Wechsler Intelligence Scale for Children (Savaşır and Şahin, 1995) was applied,
Mir Spirolab III brand spirometer is used for measurement of the functions,
dart was performed for hand-eye coordination and weight and height measurements
were taken for Body Mass Index (BMI). One - way ANOVA was used for comparisons.
Significance level was tested with α = 0.05. The findings of the study showed
that children with normal intelligence (n = 4) Wisc-r had a total of 105.75 ±
2.36; children with bright intelligence (n = 10) 114.30 ± 2.40; children with
superior intelligence (n = 26) 124.30 ± 2.71; children with very high
intelligence (n = 22) 134.18 ± 2.48; genius group (n = 11) children were found
to score 145.73 ± 3.95. There was no statistically significant difference
(p> 0.05) between FVC, FEV1, PEF, Dart mean and BMI according to
intelligence groups of children. As a result, there was no significant
difference between respiratory parameters, hand-eye coordination and BMI
according to intelligence levels of 8-9 years old children. Therefore, it can
be said that gifted children do not have any physical difference compared to
the children in the other intelligence group. 

Kaynakça

  • 1. Ataman, A.“Üstün zekâlılar ve üstün yetenekliler” özel eğitim (Editör: Eripek, S.)Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları 1998. No:1018. 2. Ataman A. Üstün zekalı çocuklara ana-babaları ve öğretmenleri nasıl yardımcı olabilir?”, A.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 1998. Cilt: 15, Sayı: 1, Ankara: Eğitim Fakültesi Yayınları. 3. Ataman, A. “Üstün zekâlı ve üstün yetenekli çocuklar”, üstün yetenekli çocuklar seçilmiş makaleler kitabı (Hazırlayanlar: M.R.Şirin-A. Kulaksızoğlu-A.E.Bilgili), Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul. 2004 4. Aral, N.; Baran, G, Şenay B., Çimen, S. "Zekâ Bölümleri". çocuk gelişimi- I.İstanbul: Ya-Pa. 2001 5. Becker, K.A. History of the stanford-binet ıntelligence scales: content and psychometrics, stanford-binet ıntelligence scales, Fifth Edition Assessment Service Bulletin 2003 (1), 1-16 6. Çağlar, D.“Üstün zekâlı çocukların özellikleri, üstün yetenekli çocuklar seçilmiş makaleler kitabı (Hazırlayanlar: M.R.Şirin-A. Kulaksızoğlu-A.E.Bilgili),Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul. 2004 7. Ersoy, Ö. Ve Avcı, N. Özel eğitim, İstanbul: Ya-Pa Yayıncılık. 2001 8. Ersoy Ö. – Avcı, N. “Üstün zekâlı ve üstün yetenekliler”, üstün yetenekli çocuklar seçilmiş makaleler kitabı (Hazırlayanlar: M.R.Şirin-A. Kulaksızoğlu A.E.Bilgili), Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul. 2004 9. Esmaili H., Hajiahmadi M., Fathi M., Ghadimi R. Northern Iranian growth charts for children aged 7–11 years: comparison with international reference curves. Estern Mediterranean Health Journal. 2018. Vol.24 No. 12 10. İnönü Çocuk Üniversitesi, Üstün yetenekliler: üstün zekâlı ve yetenekli bireylerin eğitimi. Erişim:30.03.2013 http://Uyem. İnonu.Edu.Tr/X.Asp?D=73 11. Kalkavan, A., Pınar S., Kılıç F., Yüksel O. Basketbolcu çocukların fiziksel yapılarının bazı fizyolojik ve biyomotorik özellikler üzerine etkisinin araştırılması. Sağlık Bilimleri Dergisi(Journal Of Healt Sciences), 2005. 14(2) 111-118, 12. Megep, Çocuk gelişimi ve eğitimi: üstün zekâ ve özel yetenekli çocuklar. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.2009. 13. Moore, Ad. Gifted and talented children and youth. Mc Bullock L, Editor. Exceptionalities in children and youth. U.S.A: Allyn And Bacon Inc, 1992. 420-48. 14. Özgül, F., Eliöz, M., Otağ, A., Atan, T. Yüzme sporu yapan 10-14 yaş grubu çocukların solunum parametrelerinin karşılaştırılması. Türkiye Klinikleri(J Sport Sci) 2015. 7(2):35-40 15. Robben, K. E., Poole, D.C., Harms, C.A. Maximal oxygen uptake validation in children with expiratory flow limitation, Kansas State University, 2013, Pediatric Exercise Science, 2013. 25, 84-100. 16. Savaşır, I. Ve Şahin, N. Wechsler çocuklar için zekâ ölçeği (wıscr) el kitabı. Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Ankara. 1995 17. Tan, S., Soysal, Ş., Aldemir, Ş. Ve Işık, B. Üstün zeka düzeyindeki bir grup öğrencinin wısc-r profillerinin incelenmesi. Yeni Tıp Dergisi, 2012. 29 (3):170-173. 18. Terman, L. M., & Merrill, M. A. Stanford-binet ıntelligence scale: manual for the third revision form l-m. Boston: Houghton Mifflin.1960. 19. Ünlü, S. Psikoloji. (Ed.Ayhan Hakan). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2001.Yayın No:1288 20. Yörükoğlu, A. Çocuk ruh sağlığı. İstanbul: Özgür Yayınları. 2004. 21. Wechsler,D. Manual for the wechsler ıntelligence scale for children-revised. New York: Psychological Corporation.1974.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makeleler
Yazarlar

Faruk Akçınar 0000-0003-2751-1743

Mehmet Güllü 0000-0002-0930-7178

Serpil Akçınar Bu kişi benim 0000-0001-9454-0582

Cengiz Arslan 0000-0003-4406-1131

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2020
Kabul Tarihi 24 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akçınar, F., Güllü, M., Akçınar, S., Arslan, C. (2020). Investıgatıon Of Respıratory Parameters, Hand-Eye Coordınatıons And Body Mass Indexes Of Superior İntelligence Students Between 8 And 9 Years. Turkish Journal of Sport and Exercise, 22(1), 13-18. https://doi.org/10.15314/tsed.639206
AMA Akçınar F, Güllü M, Akçınar S, Arslan C. Investıgatıon Of Respıratory Parameters, Hand-Eye Coordınatıons And Body Mass Indexes Of Superior İntelligence Students Between 8 And 9 Years. Turk J Sport Exe. Nisan 2020;22(1):13-18. doi:10.15314/tsed.639206
Chicago Akçınar, Faruk, Mehmet Güllü, Serpil Akçınar, ve Cengiz Arslan. “Investıgatıon Of Respıratory Parameters, Hand-Eye Coordınatıons And Body Mass Indexes Of Superior İntelligence Students Between 8 And 9 Years”. Turkish Journal of Sport and Exercise 22, sy. 1 (Nisan 2020): 13-18. https://doi.org/10.15314/tsed.639206.
EndNote Akçınar F, Güllü M, Akçınar S, Arslan C (01 Nisan 2020) Investıgatıon Of Respıratory Parameters, Hand-Eye Coordınatıons And Body Mass Indexes Of Superior İntelligence Students Between 8 And 9 Years. Turkish Journal of Sport and Exercise 22 1 13–18.
IEEE F. Akçınar, M. Güllü, S. Akçınar, ve C. Arslan, “Investıgatıon Of Respıratory Parameters, Hand-Eye Coordınatıons And Body Mass Indexes Of Superior İntelligence Students Between 8 And 9 Years”, Turk J Sport Exe, c. 22, sy. 1, ss. 13–18, 2020, doi: 10.15314/tsed.639206.
ISNAD Akçınar, Faruk vd. “Investıgatıon Of Respıratory Parameters, Hand-Eye Coordınatıons And Body Mass Indexes Of Superior İntelligence Students Between 8 And 9 Years”. Turkish Journal of Sport and Exercise 22/1 (Nisan 2020), 13-18. https://doi.org/10.15314/tsed.639206.
JAMA Akçınar F, Güllü M, Akçınar S, Arslan C. Investıgatıon Of Respıratory Parameters, Hand-Eye Coordınatıons And Body Mass Indexes Of Superior İntelligence Students Between 8 And 9 Years. Turk J Sport Exe. 2020;22:13–18.
MLA Akçınar, Faruk vd. “Investıgatıon Of Respıratory Parameters, Hand-Eye Coordınatıons And Body Mass Indexes Of Superior İntelligence Students Between 8 And 9 Years”. Turkish Journal of Sport and Exercise, c. 22, sy. 1, 2020, ss. 13-18, doi:10.15314/tsed.639206.
Vancouver Akçınar F, Güllü M, Akçınar S, Arslan C. Investıgatıon Of Respıratory Parameters, Hand-Eye Coordınatıons And Body Mass Indexes Of Superior İntelligence Students Between 8 And 9 Years. Turk J Sport Exe. 2020;22(1):13-8.
Türk Spor ve Egzersiz Dergisi (TJSE) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.