Bu çalışma, bir köy ilköğretim okulunda öğrenim gören ikinci sınıf öğrencilerinin temiz ve kirli çevre ile ilgili görüşlerini belirlemek ve aynı öğrencilerin üçüncü sınıfa geçtiklerinde bu düşüncelerinin değişip değişmediğini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışma, 2007-2008 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi’nde Balıkesir’e bağlı bir köy ilköğretim okulunda öğrenim gören 11 ikinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiş olup, aynı çalışma bu öğrencilerin üçüncü sınıfa geçmeleriyle tekrar edilmiştir. Nitel veriler; doküman incelemesi, resim çalışması ve yapılandırılmamış görüşme teknikleri ile toplanmıştır. Veri analizinde; doküman analizi, betimsel ve içerik analizi teknikleri kullanılarak yapılmıştır. Çalışmada; öğrencilerin temiz ve kirli çevreye ilişkin görüşlerinin Hayat Bilgisi ve Türkçe ders programlarından kaynaklanmadığı, bunun yaş değişkeninden kaynaklandığı sonucuna varılmıştır. Kısaca, çocuklar büyüdükçe etraflarındaki çevre olaylarının daha çok farkına varmakta ve bu olaylara daha eleştirel gözle bakabilmektedirler.
temiz çevre kirli çevre doküman incelemesi resim çalışması görüşme ilköğretim
The aim of the study was to determine 2nd grade students’ views about clean and unclean environment in a rural primary school and whether their views changed based on the relevant curriculum content or 3 rd grade. The study was carried out with 11 second grade students in a rural primary school in Balıkesir in 2007- 2008 academic years. The study was repeated when same students were the third grade. Data were collected by document analysis, drawing pictures and unstructured interview techniques. Data related to pictures and interviews were analyzed based on content analysis and descriptive analysis techniques. The study results revealed that the students’ views about clean and unclean environment did not change by the curriculum of Primary Social Studies and Turkish. However, the students’ views about clean and unclean environment changed by age. As the students grew up, they were getting more conscious of the events around themselves and they were able to evaluate these situations more critically and interrogatively.
clean environment unclean environment document analysis draw a picture interview primary education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1 |