Review
PDF EndNote BibTex Cite

SPOR KULÜPLERİNİN SOSYAL MEDYA HESAPLARININ KULLANIMINA YÖNELİK TÜRKİYE’DE YAPILAN ÇALIŞMALARIN KAPSAM SİSTEMATİK İNCELEMESİ

Year 2022, Volume 5, Issue 1, 23 - 37, 31.07.2022
https://doi.org/10.36415/dagcilik.1121113

Abstract

Sosyal medya uygulamaları ve sosyal ağ siteleri milyarlarca kullanıcıya ev sahipliği yapan dev platformlardır. Kullanıcıların oluşturdukları profiller üzerinden diğer kullanıcılarla iletişime geçebildikleri, paylaşılan içeriklere beğeni ve yorum yaparak etkileşime geçebildikleri dijital iletişim araçlarından biridir. Kullanıcı sayısının çok olması ve günün her saati dünyanın dört bir yanından kullanıcıların online olması açısından hedef kitlelere ulaşmak isteyen kurum ve kuruluşlarda çok kısa sürede sosyal medya platformlarında kendilerine yer bulmuştur. Spor kulüpleri de bu platformlarda yer alan en önemli paydaşlardan biridir. Taraftarlarıyla yalnızca stadyumlarda maç esnasında değil, her gün her saat iletişimde kalmak isteyen spor kulüpleri sosyal medya hesaplarını aktif olarak kullanmaktadır. Bu çalışmada Türkiye’de yapılan spor kulüplerinin sosyal medya hesaplarının incelendiği çalışmalar herhangi bir yıl sınırlandırması olmadan akademik veri tabanlarında taranmıştır. Elde edilen çalışmalar, çalışmaların genel özellikleri, kullanılan araştırma yöntemleri, çalışma süresi ve kapsamı, çalışmaların sonuçlarının ortak özellikleri bakımından ele alınmıştır. Spor kulüplerinin sosyal medya hesaplarını temel olarak taraftarlarıyla iletişim için kullandıkları bunun yanı sıra reklam, pazarlama, sponsorluk v.b. gibi birçok faaliyet içinde sosyal medya uygulamalarından faydalandıkları gözlemlenmiştir.

References

  • ADIGÜZEL, E., TINAZ, C., & ALPULLU, A. (2016). TÜrk Spor Örgütlerindeki Kurumsal İletişim Çalışmalarının İncelenmesi: Futbol, Basketbol, Voleybol Branşları Örneği. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1-14.
  • ALGÜL, A., & DANIŞ, E. (2020). TWEET ZİNCİRİNDE DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER: SPOR KULÜPLERİ ÖRNEĞİ. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 321-338.
  • OKMEYDAN, C. K. (2018). Marka Olarak Spor Kulüplerinin Sosyal Medya Kullanımı: Türk Spor Kulüpleri Üzerine Bir Araştırma. The Journal of İnternational Scientific Researches, 98-110.
  • Aydoğan, F., & Akyüz, A. (2010). İkinci Medya Çağında İnternet. Alfa Yayınları.
  • Üçüncüoğlu, M. (2021). Spor Kulüplerinin İletişim ve Pazarlama Faaliyetlerinde Sosyal Medyanın Rolü: İstanbul Başakşehir FK Örneği. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 59-69.

Year 2022, Volume 5, Issue 1, 23 - 37, 31.07.2022
https://doi.org/10.36415/dagcilik.1121113

Abstract

References

  • ADIGÜZEL, E., TINAZ, C., & ALPULLU, A. (2016). TÜrk Spor Örgütlerindeki Kurumsal İletişim Çalışmalarının İncelenmesi: Futbol, Basketbol, Voleybol Branşları Örneği. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1-14.
  • ALGÜL, A., & DANIŞ, E. (2020). TWEET ZİNCİRİNDE DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER: SPOR KULÜPLERİ ÖRNEĞİ. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 321-338.
  • OKMEYDAN, C. K. (2018). Marka Olarak Spor Kulüplerinin Sosyal Medya Kullanımı: Türk Spor Kulüpleri Üzerine Bir Araştırma. The Journal of İnternational Scientific Researches, 98-110.
  • Aydoğan, F., & Akyüz, A. (2010). İkinci Medya Çağında İnternet. Alfa Yayınları.
  • Üçüncüoğlu, M. (2021). Spor Kulüplerinin İletişim ve Pazarlama Faaliyetlerinde Sosyal Medyanın Rolü: İstanbul Başakşehir FK Örneği. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 59-69.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sport Sciences
Journal Section Review
Authors

Onur AKGÜN> (Primary Author)
ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
0000-0001-5459-4383
Türkiye

Publication Date July 31, 2022
Application Date May 26, 2022
Acceptance Date July 6, 2022
Published in Issue Year 2022, Volume 5, Issue 1

Cite

APA Akgün, O. (2022). SPOR KULÜPLERİNİN SOSYAL MEDYA HESAPLARININ KULLANIMINA YÖNELİK TÜRKİYE’DE YAPILAN ÇALIŞMALARIN KAPSAM SİSTEMATİK İNCELEMESİ . Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi , 5 (1) , 23-37 . DOI: 10.36415/dagcilik.1121113