Bu araştırmada ortaokulda öğrenim gören öğrencilerin fiziksel aktiviteye tutum düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma deseni olarak kesitsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya Balıkesir İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ortaokullarda öğrenim gören 140 kız, 157’si erkek öğrenci olmak üzere toplam 297 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Yıldızer, Bilgin, Korur, Yüksel ve Demirhan (2019) geliştirmiş olduğu “Ortaokul Öğrencileri İçin Fiziksel Aktivite Tutum” ölçeği kullanılmıştır. Veri analizinde normal dağılım için çarpıklık ve basıklık değerlerine bakılırken ikili karşılaştırmalarda independent samle t testi ve ikiden fazla olan grupların karşılaştırılmasında one way anova kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre cinsiyet değişkeninde isteklilik alt boyutunda erkek öğrencilerin lehine anlamlı fark çıkarken fayda alt boyutunda kız öğrenciler lehine fark olduğu tespit edilmiştir. Sınıf düzeyi, anne eğitim ve baba eğitim düzeylerine göre istatistiksel olarak herhangi bir fark olmadığı tespit edilmiştir. Araştırma sonucuna göre ortaokulda öğrenim gören öğrencilerin fiziksel aktiviteye tutumlarının beden eğitimi dersine olan tutumları ile paralellik gösterdiği ifade edilebilir. Fiziksel aktiviteye tutum oluşmasında beden eğitimi dersinin kilit bir rolde olduğu düşünülmektedir.
fiziksel aktivite, fiziksel aktivite tutum, beden eğitimi tutum, tutum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 28 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2020 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2020Cilt: 3 Sayı: 2 |