Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE LEADERSHIP ORIGINATIONS, PERSONALITY FEATURES AND EMPATHY LEVELS OF THE MANAGERS OF THE AMATEUR SPORTS CLUBS FEDERATION

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 1, 55 - 69, 31.01.2023
https://doi.org/10.22282/tojras.1201080

Öz

The aim of this research is to examine the relationship between the leadership orientations, personality traits and empathy levels of the managers of the Amateur Sports Clubs Federation. Within the framework of this purpose, the universe of the research consists of 1027 managers of the Amateur Sports Clubs Federations (ASKF) operating in 81 provinces under the umbrella of the Turkish Amateur Sports Clubs Confederation (TASKK), while the sample group consists of 366 managers determined by the convenience sampling method. "Multidimensional Leadership Orientations Scale" was used to determine the leadership orientations of the participants, the "Ten-Item Personality Scale" to determine their personality traits, and the "Empathy Level Determination Scale" to determine their empathy levels. SPSS 24 statistical program was used in the analysis process of the data collected with measurement tools. In the analysis process, after the frequency and percentage calculation of the data, the interaction states between dependent and independent variables were tested with multiple regression analysis. The linear relationship between the explanatory and explained variables was tested with the Correlation test. As a result of the research; It has been concluded that the personality traits and empathy levels of the managers of the Amateur Sports Clubs Federation are the predictors of the Political, Human Based, Structural and Charismatic Leadership orientations.

Kaynakça

  • Abdioğlu, H., Kılıç, R., & Çalış, N. (2015). Öğrencilerin Ders Başarısı Üzerinde Kişilik Özelliklerinin Etkisi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 83-109.
  • Alkın, M. C. (2006). Liderlik Özellik ve Davranışlarının Belirlenmesi ve Konuyla İlgili Olarak Yapılan Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Allen, M. S., Greenlees, I., & Jones, M. (2013). Personality in Sport: A Comprehensive Review. International Review of Sport and Exercise Psychology, 6(1), 184-208.
  • Arkonaç, O. (1999). Açıklamalı Psikiyatri Sözlüğü. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
  • Atak, H. (2013). On-Maddeli Kişilik Ölçeği’nin Türk Kültürü’ne uyarlanması. Nöropsikiyatri Arşivi, 50, 312-319.
  • Ayten, A. (2010). Empati ve Din: Türkiye’de Yardımlaşma ve Dindarlık Üzerine Psiko Sosyal Bir Araştırma. İstanbul: İz Yayıncılık.
  • Bakan, İ., & Doğan, İ. F. (2012). Hizmetkâr Liderlik. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 1-12.
  • Baltaş , A. (2015). Türk Kültüründe Yönetmek (8. Baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Basch, M. F. (1983). Empathic Understanding: A Review of the Concept and Some Theoretical Considerations. Journal of the American Psychoanalytic Association, 31(1), 101-26.
  • Bass, B. M. (1990). Bass ve Stogdill's Handbook of Leadership: Theory, Research, and Managerial Applications. New York: Free Press.
  • Bayındır, M. (2018). Antrenörlerin Liderlik Özellikleri ile Empati Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Bernadett-Shapiro, S., Ehrensaft, D., & Shapiro, J. L. (1996). Father Participation in Childcare and the Development of Empathy in Sons: An Empirical Study. Family Therapy: The Journal of the California Graduate School of Family Psychology, 23(2), 77-93.
  • Biber, M. (2019). Lider Yöneticilik. İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 183-197.
  • Bolman, L. G. & Deal, T. (1991). Liderlik ve Yönetim Etkinliği: Çok Çerçeveli, Çok Sektörlü Bir Analiz. İnsan Kaynakları Yönetimi Dergisi, 30(4), 509-534.
  • Choi, J. (2006). A Motivational Theory of Charismatic Leadership: Envisioning, Empathy, and Empowerment. Journal of Leadership & Organizational Studies, 13(1), 24-43.
  • Costa, P. T., & McCrae, R. R. (1990). Personality: Another Hidden Factor in Stress Research. Psychological Inquiry, 1, 22-24.
  • Cüceloğlu, D. (1993). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çetin, N. G., & Beceren, E. (2007). Lider Kişilik: Gandhi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (5), 111-132.
  • Çetintaş, Y. (2019). Karate Antrenörlerinin Liderlik Yönelimlerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Çırpan, H. (1999). Lider Mi, Yönetici Mi. Active Bankacılık ve Finans Dergisi, 7, 1-5.
  • Çoban, R. & Deniz, M. (2021). Yöneticilerin Kişilik Özelliklerinin Politik Yeteneklerine Etkisi Üzerine Sağlık Sektöründe Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (46), 375-396.
  • Daban, M. (2019). Spor Liderlerinin Sporcu Motivasyonlarına ve Takım Başarılarına Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Dayıcan, Y., & Demiray, E. (2021). Masa Tenisi Liglerinde Oynayan Sporcuların Liderlik Yönelimleri ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 257-268.
  • Dereli, M. (2003). A Survey Research of Leadership Styles of Elementary School Principles. Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Dorak, F., & Vurgun, N. (2006). Takım Sporları Açısından Empati ve Takım Birlikteliği İlişkisi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(2), 73-77.
  • Durmuşoğlu, M. V. (2021). Futbol Antrenörlerinin Antrenörlük Yaşının Liderlik Stiline Etkisi. ROL Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 161-169.
  • Dursun, M., Günay, M., & Yenel, İ. F. (2019). Çok Yönlü Liderlik Yönelimleri Ölçeği (ÇYLYÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 2(2), 333-347.
  • Gaytancıoğlu, K. (2013). Politik Liderlik ve Bir Politik Lider Olarak Bülent Ecevit. Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gelatt, J. P. (2002), Leadership, Mann, C.J. & Götz, K. (ed.), The Development of Management Theory and Practice in The United States. USA: Pearson Custom Publishing.
  • Gökben-Çetin, N., & Beceren, E. (2007). Lider Kişilik: Gandhi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (5), 111-132.
  • Gökçe-Onağ, Z., Güzel, P., & Özbey, S. (2013). Futbol Antrenörlerinin Görüşlerine Göre, Takım Başarısını Etkileyen Faktörler: Nitel Bir Araştırma. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 4(2), 125-145.
  • Hazar, Ç. (2006). Kişilik ve İletişim Tipleri. Selçuk İletişim, 4(2), 125-140.
  • Işık-İnan, Ö., & Serinkan, C. (2020). Liderlik Yaklaşımları ve Spor Yönetiminde Liderlik. Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisi, 7(2), 308-332.
  • Kabasakal, K., & Şahan, H. (2009). Voleybol Öğretim Yöntemleri: A Den Z Ye Voleybol. Konya; Şelale Ofset Matbaa.
  • Kandler, C., & Bleidorn, W. (2017). The genetic and environmental contributions to personality differences and development. 2nd Edition: (1-16). The International Encyclopedia of Social and Behavioral Sciences.
  • Kaya, B., & Çolakoğlu, Ö. (2015). Empati Düzeyi Belirleme Ölçeği (EDBÖ) Uyarlama Çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 17-30.
  • Konter, E. (2007). Antrenörlerin ve Sporcuların Cinsiyetlerine Göre Liderlik Gücü Algıları. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(2), 85-90.
  • Mutlu, T. O., Şentürk, H. E., Çetinkaya, A., & Albayrak, A. Y. (2020). Okul Sporları Müsabakalarına Katılan Lise Öğrencilerinin Empatik Eğilimlerinin İncelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 22(4), 204-212.
  • Özdevecioğlu, M., Kaya, Y., & Dedeoğlu, T. (2013). Kişilik Özelliklerinin İzleyici Etkisi (Bystander Effect) Üzerindeki Etkisinde Kontrol Odağının Rolü. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 42, 25-40.
  • Page, D., & Wong, T. P. (2000). A Conceptual Framework for Measuring ServantLeadership. In Adjibolosoo, s. (Ed.), The Human Factor in Shaping the Course of History and Development, University Pres of America, Lanham, MD.
  • Peter, G. (2001). Northouse, Leadership: Theory and Practice (2. Baskı). Londra: Sage Publication.
  • Sharma, R. M. (1992). Empathy-A Retrospective on its Development in Psychotherapy. Australian and New Zealand Journal of Psychiatry, 26(3), 377-90.
  • Tabachnick, B. G. & Fidel, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics. USA: Pearson Education Limited.
  • Tandoğan, U. (2021). Empati ve Empatik Liderlik. Erişim Adresi: https://www.dunya.com/kose-yazisi/empati-ve-empatik-liderlik/640568, Erişim Tarihi: 22.10.2022.
  • Tanrıöğen, Z. M., Baştürk, R., & Uras, M. (2014). Bolman ve Deal’ın Dört Çerçeve Kuramı: Müdürlerin Liderlik Tarzları ve Örgüt Kültürü. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(36), 191-202.
  • Turan, S. (2020). Liderlik: Kuram-Araştırma-Uygulama. Ankara: Pegem Akadem Yayıncılık, Ankara.
  • Turkay, H. (2021). Futbolcularda Sosyal Kimlik Bağlamında Prososyal ve Antisosyal Davranışlar. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
  • Türker, Y. (2019). Okul Müdürlerinin Liderlik Tarzlarının Öğretmenlerin Sosyal ve Duygusal Zekâlarına Etkisi. Doktora Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Türksoy, A. (2008). Futbolda Sporcu Tatmini ile Antrenörlerden Beklenilen ve Gerçekleşen Liderlik Davranışlarının Tespiti. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yukl, G. A. (2018). Örgütlerde Liderlik. Çetin, Ş. & Baltacı, R. (Çev. Ed.) (8. Basım). İstanbul: Nobel Yayıncılık.

AMATÖR SPOR KULÜPLERİ FEDERASYONU YÖNETİCİLERİNİN LİDERLİK YÖNELİMLERİ, KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE EMPATİ DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 1, 55 - 69, 31.01.2023
https://doi.org/10.22282/tojras.1201080

Öz

Özet
Bu araştırmanın amacı Amatör Spor Kulüpleri Federasyonu yöneticilerinin liderlik yönelimleri, kişilik özellikleri ve empati düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaç çerçevesinde araştırmanın evrenini Türkiye Amatör Spor Kulüpleri Konfederasyonu (TASKK) çatısı altında 81 ilde faaliyetlerini sürdüren Amatör Spor Kulüpleri Federasyonlarının (ASKF) 1027 yöneticisi oluştururken örneklem grubunu kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenen 366 yönetici oluşturmaktadır. Katılımcıların liderlik yönelimlerini belirlemek için “Çok Yönlü Liderlik Yönelimleri Ölçeği”, kişilik özelliklerini belirlemek için “On-Maddeli Kişilik Ölçeği” ve empati düzeylerini belirlemek adına ise “Empati Düzeyi Belirleme Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçme araçlarıyla toplanan verilerin analiz sürecinde SPSS 24 istatistik programından faydalanılmıştır. Analiz sürecinde verilerin frekans ve yüzde hesaplamasının ardından bağımlı ve bağımsız değişkenler arası etkileşim durumları çoklu regresyon analizi ile test edilmiştir. Açıklayan ve açıklanan değişkenler arasında doğrusal ilişki ise Korelasyon testi ile sınanmıştır. Araştırma sonucunda; Amatör Spor Kulüpleri Federasyonu yöneticilerinin kişilik özelliklerinin ve empati düzeylerinin Politik, İnsan Kaynaklı, Yapısal ve Karizmatik Liderlik yönelimlerinin yordayıcısı oldukları sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Abdioğlu, H., Kılıç, R., & Çalış, N. (2015). Öğrencilerin Ders Başarısı Üzerinde Kişilik Özelliklerinin Etkisi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 83-109.
  • Alkın, M. C. (2006). Liderlik Özellik ve Davranışlarının Belirlenmesi ve Konuyla İlgili Olarak Yapılan Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Allen, M. S., Greenlees, I., & Jones, M. (2013). Personality in Sport: A Comprehensive Review. International Review of Sport and Exercise Psychology, 6(1), 184-208.
  • Arkonaç, O. (1999). Açıklamalı Psikiyatri Sözlüğü. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
  • Atak, H. (2013). On-Maddeli Kişilik Ölçeği’nin Türk Kültürü’ne uyarlanması. Nöropsikiyatri Arşivi, 50, 312-319.
  • Ayten, A. (2010). Empati ve Din: Türkiye’de Yardımlaşma ve Dindarlık Üzerine Psiko Sosyal Bir Araştırma. İstanbul: İz Yayıncılık.
  • Bakan, İ., & Doğan, İ. F. (2012). Hizmetkâr Liderlik. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 1-12.
  • Baltaş , A. (2015). Türk Kültüründe Yönetmek (8. Baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Basch, M. F. (1983). Empathic Understanding: A Review of the Concept and Some Theoretical Considerations. Journal of the American Psychoanalytic Association, 31(1), 101-26.
  • Bass, B. M. (1990). Bass ve Stogdill's Handbook of Leadership: Theory, Research, and Managerial Applications. New York: Free Press.
  • Bayındır, M. (2018). Antrenörlerin Liderlik Özellikleri ile Empati Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Bernadett-Shapiro, S., Ehrensaft, D., & Shapiro, J. L. (1996). Father Participation in Childcare and the Development of Empathy in Sons: An Empirical Study. Family Therapy: The Journal of the California Graduate School of Family Psychology, 23(2), 77-93.
  • Biber, M. (2019). Lider Yöneticilik. İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 183-197.
  • Bolman, L. G. & Deal, T. (1991). Liderlik ve Yönetim Etkinliği: Çok Çerçeveli, Çok Sektörlü Bir Analiz. İnsan Kaynakları Yönetimi Dergisi, 30(4), 509-534.
  • Choi, J. (2006). A Motivational Theory of Charismatic Leadership: Envisioning, Empathy, and Empowerment. Journal of Leadership & Organizational Studies, 13(1), 24-43.
  • Costa, P. T., & McCrae, R. R. (1990). Personality: Another Hidden Factor in Stress Research. Psychological Inquiry, 1, 22-24.
  • Cüceloğlu, D. (1993). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çetin, N. G., & Beceren, E. (2007). Lider Kişilik: Gandhi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (5), 111-132.
  • Çetintaş, Y. (2019). Karate Antrenörlerinin Liderlik Yönelimlerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Çırpan, H. (1999). Lider Mi, Yönetici Mi. Active Bankacılık ve Finans Dergisi, 7, 1-5.
  • Çoban, R. & Deniz, M. (2021). Yöneticilerin Kişilik Özelliklerinin Politik Yeteneklerine Etkisi Üzerine Sağlık Sektöründe Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (46), 375-396.
  • Daban, M. (2019). Spor Liderlerinin Sporcu Motivasyonlarına ve Takım Başarılarına Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Dayıcan, Y., & Demiray, E. (2021). Masa Tenisi Liglerinde Oynayan Sporcuların Liderlik Yönelimleri ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 257-268.
  • Dereli, M. (2003). A Survey Research of Leadership Styles of Elementary School Principles. Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Dorak, F., & Vurgun, N. (2006). Takım Sporları Açısından Empati ve Takım Birlikteliği İlişkisi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(2), 73-77.
  • Durmuşoğlu, M. V. (2021). Futbol Antrenörlerinin Antrenörlük Yaşının Liderlik Stiline Etkisi. ROL Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 161-169.
  • Dursun, M., Günay, M., & Yenel, İ. F. (2019). Çok Yönlü Liderlik Yönelimleri Ölçeği (ÇYLYÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 2(2), 333-347.
  • Gaytancıoğlu, K. (2013). Politik Liderlik ve Bir Politik Lider Olarak Bülent Ecevit. Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gelatt, J. P. (2002), Leadership, Mann, C.J. & Götz, K. (ed.), The Development of Management Theory and Practice in The United States. USA: Pearson Custom Publishing.
  • Gökben-Çetin, N., & Beceren, E. (2007). Lider Kişilik: Gandhi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (5), 111-132.
  • Gökçe-Onağ, Z., Güzel, P., & Özbey, S. (2013). Futbol Antrenörlerinin Görüşlerine Göre, Takım Başarısını Etkileyen Faktörler: Nitel Bir Araştırma. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 4(2), 125-145.
  • Hazar, Ç. (2006). Kişilik ve İletişim Tipleri. Selçuk İletişim, 4(2), 125-140.
  • Işık-İnan, Ö., & Serinkan, C. (2020). Liderlik Yaklaşımları ve Spor Yönetiminde Liderlik. Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisi, 7(2), 308-332.
  • Kabasakal, K., & Şahan, H. (2009). Voleybol Öğretim Yöntemleri: A Den Z Ye Voleybol. Konya; Şelale Ofset Matbaa.
  • Kandler, C., & Bleidorn, W. (2017). The genetic and environmental contributions to personality differences and development. 2nd Edition: (1-16). The International Encyclopedia of Social and Behavioral Sciences.
  • Kaya, B., & Çolakoğlu, Ö. (2015). Empati Düzeyi Belirleme Ölçeği (EDBÖ) Uyarlama Çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 17-30.
  • Konter, E. (2007). Antrenörlerin ve Sporcuların Cinsiyetlerine Göre Liderlik Gücü Algıları. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(2), 85-90.
  • Mutlu, T. O., Şentürk, H. E., Çetinkaya, A., & Albayrak, A. Y. (2020). Okul Sporları Müsabakalarına Katılan Lise Öğrencilerinin Empatik Eğilimlerinin İncelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 22(4), 204-212.
  • Özdevecioğlu, M., Kaya, Y., & Dedeoğlu, T. (2013). Kişilik Özelliklerinin İzleyici Etkisi (Bystander Effect) Üzerindeki Etkisinde Kontrol Odağının Rolü. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 42, 25-40.
  • Page, D., & Wong, T. P. (2000). A Conceptual Framework for Measuring ServantLeadership. In Adjibolosoo, s. (Ed.), The Human Factor in Shaping the Course of History and Development, University Pres of America, Lanham, MD.
  • Peter, G. (2001). Northouse, Leadership: Theory and Practice (2. Baskı). Londra: Sage Publication.
  • Sharma, R. M. (1992). Empathy-A Retrospective on its Development in Psychotherapy. Australian and New Zealand Journal of Psychiatry, 26(3), 377-90.
  • Tabachnick, B. G. & Fidel, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics. USA: Pearson Education Limited.
  • Tandoğan, U. (2021). Empati ve Empatik Liderlik. Erişim Adresi: https://www.dunya.com/kose-yazisi/empati-ve-empatik-liderlik/640568, Erişim Tarihi: 22.10.2022.
  • Tanrıöğen, Z. M., Baştürk, R., & Uras, M. (2014). Bolman ve Deal’ın Dört Çerçeve Kuramı: Müdürlerin Liderlik Tarzları ve Örgüt Kültürü. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(36), 191-202.
  • Turan, S. (2020). Liderlik: Kuram-Araştırma-Uygulama. Ankara: Pegem Akadem Yayıncılık, Ankara.
  • Turkay, H. (2021). Futbolcularda Sosyal Kimlik Bağlamında Prososyal ve Antisosyal Davranışlar. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
  • Türker, Y. (2019). Okul Müdürlerinin Liderlik Tarzlarının Öğretmenlerin Sosyal ve Duygusal Zekâlarına Etkisi. Doktora Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Türksoy, A. (2008). Futbolda Sporcu Tatmini ile Antrenörlerden Beklenilen ve Gerçekleşen Liderlik Davranışlarının Tespiti. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yukl, G. A. (2018). Örgütlerde Liderlik. Çetin, Ş. & Baltacı, R. (Çev. Ed.) (8. Basım). İstanbul: Nobel Yayıncılık.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Rıdvan Özkan 0000-0002-7943-6186

Metin Yaman 0000-0003-2208-5730

Erken Görünüm Tarihi 29 Ocak 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özkan, R., & Yaman, M. (2023). AMATÖR SPOR KULÜPLERİ FEDERASYONU YÖNETİCİLERİNİN LİDERLİK YÖNELİMLERİ, KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE EMPATİ DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. The Online Journal of Recreation and Sports, 12(1), 55-69. https://doi.org/10.22282/tojras.1201080